Arto Lindblom : Vaikuta vihjein

Discover how cues like background music, lighting, and scents influence consumer behavior in retail environments. Arto Lindblom reveals how these subtle signals can guide purchasing decisions in today's competitive market.
Kenelle: For retail professionals and students of the field.
Kuluttajien valinnoilla on ratkaiseva merkitys vähittäiskaupalle. Jokainen alalla toimiva yritys joutuu miettimään jatkuvasti, miten valintoihin voidaan vaikuttaa. Professori Arto Lindblom käsittelee tässä teoksessa erilaisia vihjeitä, joiden avulla kuluttajien valintoja voidaan ohjailla.
Vähittäiskauppaympäristössä kuluttajiin vaikuttavia vihjeitä ovat esimerkiksi taustamusiikki, tuoksut, valaistus ja kaupan värimaailma. Vihjeet voivat liittyä myös tuotteiden esillepanoon ja hintamerkintöihin. Osa vihjeistä voi olla huomaamattoman hienovaraisia, mutta niillä saattaa silti olla suuri vaikutus kuluttajien valintakäyttäytymiseen.
Vihjeet vaikuttavat myös toisiinsa, ja niiden yhteisvaikutukset saattavat olla yllätys sekä kuluttajille että yrityksille. Hyperkilpailun ja kasvavan ärsyketulvan keskellä taistelu kuluttajien ajasta ja huomiosta on kireämpää kuin koskaan ennen.
Menestyvän yrityksen on käytettävä kaikki keinot saadakseen osansa kuluttajamarkkinoista. Mittavaan tutkimustietoon perustuva ja useita yritysesimerkkejä tarjoava kirja on kattava, analyyttinen ja hyödyllinen teos kaikille vähittäiskaupan toimijoille ja alaa opiskeleville.
* The description may refer to a different version of the product. Details mentioned in the description, such as accessories, may not be part of the product you have selected. For detailed information about the product you have selected, please refer to the feature list below.
Categories | |
---|---|
Author | Arto Lindblom |
Title | Vaikuta vihjein |
Keywords | kauppa, myynninedistäminen, vähittäiskauppa |