Elintarvikkeiden aistinvaraiset tutkimusmenetelmät

Sensory research methods are essential for evaluating the quality, development, and market research of food products. This comprehensive work introduces the theory and practice of the field.
Kenelle: For students of food sciences and professionals in the food and restaurant industries.
Ruoan ja juoman maku, haju, väri ja muut aistittavat ominaisuudet ohjaavat elintarvikevalintojamme. Aistinvaraisia tutkimusmenetelmiä käytetään yhä enemmän elintarviketeollisuuden ja kaupan alalla laaduntarkkailussa, tuotekehityksessä ja markkinatutkimuksessa.
Elintarvikkeiden aistinvarainen tutkimus on monitieteellinen tutkimusala, jonka taustalla ovat elintarviketieteiden lisäksi muun muassa fysiologia ja ravitsemustiede sekä psykologia ja muut käyttäytymistieteet. Tämä teos on suomalaisten asiantuntijoiden laatima perusteellinen johdatus tutkimusalan teoriaan ja käytäntöön. Asian havainnollistamiseksi teoksessa on runsaasti kuvia sekä esimerkkejä koetilanteista.
Teos on tarkoitettu tenttikirjaksi elintarviketieteiden opiskelijoille yliopistoissa sekä soveltuvin osin myös muihin elintarvike- ja ravintola-alan opintoihin. Samalla se on hyödyllinen käsikirja elintarvikealan ammattilaisille.
* The description may refer to a different version of the product. Details mentioned in the description, such as accessories, may not be part of the product you have selected. For detailed information about the product you have selected, please refer to the feature list below.
Categories | |
---|---|
Co-authors | Edited by: Hely Tuorila and Ulla Appelbye |
Title | Elintarvikkeiden aistinvaraiset tutkimusmenetelmät |