A. S. Neill : Summerhill : kasvatuksen uusi suunta
9,50 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-SUMM-C9F947

A. S. Neillin Summerhill on kansainvälisesti tunnettu teos, joka esittelee vallankumouksellisen näkemyksen vapaasta kasvatuksesta sekä yksilön itsenäisen kehityksen merkityksestä koulutusjärjestelmässä.
SUMMERHILL on luultavasti maailman kuuluisin koulu. Se merkitsee vallankumouksellista kokeilua kasvatuksen alalla. Koulun perusti A. S. Neill, joka yli 40 vuotta kestäneenä rehtorikautenaan on rohkeasti toteuttanut uudistuksellisia näkemyksiään.
Tässä teoksessa Neill kuvaa mitä pakottoman kasvatuksen periaate on ja miten se toimii käytännössä. Summerhillissä lapsia ei pakoteta aikuisten kaavoihin. Kasvatus tapahtuu kunkin lapsen tarpeiden ja viehtymysten suuntaisesti. Ja se tapahtuu rakkauden ja keskinäisen luottamuksen ilmapiirissä. Tavoitteena on aidosti itsenäinen ihminen, joka kykenee rikkaaseen ja tasapainoiseen elämään.
Huomattavat tiedemiehet ja kirjailijat ovat pitäneet Neillin teosta tärkeimpänä ja ajatuksia herättävimpänä työnä kasvatuksen alalla on vuosikymmeniin ilmestynyt.
Psykologi Erich Fromm:
Elämän ja vapauden kunnioittamisessaan Neill on ehdoton ja yhtä ehdottomasti hän kieltää voiman ja väkivallan käyt-tämisen, pakottamisen. Tällaisiin menettelytapoihin kasvatetuissa lapsissa kehittyvät ne ominaisuudet — järkevyys, rakkaus, eheys ja rohkeus — jotka ovat länsimaisen humanistisen perinteen päämääriä.
Kirjailija Henry Miller:
En tiedä ainoatakaan länsimaista kasvattajaa, jota voisi verrata A. S. Neilliin. Minusta näyttää että hän on yksin. Ainoa mahdollinen vallankumous voi syntyä vain kasvattajien, ei poliitikkojen eikä militaristien toimesta. Rimbaud oli oikeassa sanoessaan että "kaikki mitä meille opetetaan on valhetta". Summerhill on ollut valonsäde pimeyden maailmassa. Sen kasvatteina on luotu onnellisia, tyytyväisiä ihmisiä eikä kulttuurin epätasapainoisia, sotaan, järjettömyyteen, tietojen päättämiseen omistautuneita.
Tässä teoksessa Neill kuvaa mitä pakottoman kasvatuksen periaate on ja miten se toimii käytännössä. Summerhillissä lapsia ei pakoteta aikuisten kaavoihin. Kasvatus tapahtuu kunkin lapsen tarpeiden ja viehtymysten suuntaisesti. Ja se tapahtuu rakkauden ja keskinäisen luottamuksen ilmapiirissä. Tavoitteena on aidosti itsenäinen ihminen, joka kykenee rikkaaseen ja tasapainoiseen elämään.
Huomattavat tiedemiehet ja kirjailijat ovat pitäneet Neillin teosta tärkeimpänä ja ajatuksia herättävimpänä työnä kasvatuksen alalla on vuosikymmeniin ilmestynyt.
Psykologi Erich Fromm:
Elämän ja vapauden kunnioittamisessaan Neill on ehdoton ja yhtä ehdottomasti hän kieltää voiman ja väkivallan käyt-tämisen, pakottamisen. Tällaisiin menettelytapoihin kasvatetuissa lapsissa kehittyvät ne ominaisuudet — järkevyys, rakkaus, eheys ja rohkeus — jotka ovat länsimaisen humanistisen perinteen päämääriä.
Kirjailija Henry Miller:
En tiedä ainoatakaan länsimaista kasvattajaa, jota voisi verrata A. S. Neilliin. Minusta näyttää että hän on yksin. Ainoa mahdollinen vallankumous voi syntyä vain kasvattajien, ei poliitikkojen eikä militaristien toimesta. Rimbaud oli oikeassa sanoessaan että "kaikki mitä meille opetetaan on valhetta". Summerhill on ollut valonsäde pimeyden maailmassa. Sen kasvatteina on luotu onnellisia, tyytyväisiä ihmisiä eikä kulttuurin epätasapainoisia, sotaan, järjettömyyteen, tietojen päättämiseen omistautuneita.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | A. S. Neill |
| Muut tekijät | Markku Lahtela & Erich Fromm |
| Teoksen nimi | Summerhill : kasvatuksen uusi suunta |
| SKU | P-SUMM-C9F947 |
| Avainsanat | vanhemmuus, kasvatus, koululaitos, opetusmenetelmät, kasvatusjärjestelmät, kasvatusoppaat, pedagogiikka, koulukasvatus, kasvatusfilosofia, kasvatuspsykologia, kasvatusteoriat, koulukokeilu, lapset (ikäryhmät), barn (åldersgrupper), fostran, pedagogik (undervisning), undervisningsmetoder, föräldraskap, fostran i skolan, pedagogisk filosofi, handledningar i uppfostringsfrågor, pedagogiska teorier, skolväsen (institution), uppfostringssystem, vapaa kasvatus, pedagogisk psykologi, skolförsök, fri uppfostran |
