Alissa Quart : Brändätyt : ostetaan ja myydään nuoria
Alkaen 4,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-BRAN-39C481

Alissa Quartin Brändätyt pureutuu nuorten identiteettiin ja kaupallisuuden vaikutukseen, paljastaen brändien ja nuorisomarkkinoinnin vallan kasvun nyky-yhteiskunnassa. Teos yhdistää tutkivan journalismin otteen terävään markkinatalouskritiikkiin.
Kenelle: Nuorille ja nuorten parissa työskenteleville sekä kuluttajakäyttäytymisestä kiinnostuneille.
Miten paljon brändit nykyään määrittävät nuorten identiteettiä? Ovatko nykypäivän teiniunelmat läpeensä logojen kyllästämiä? Miksi yhä nuoremmat ja nuoremmat tytöt oireilevat anorektisesti? Tai miksi pikaruokaa mainostetaan lapsille, joista yhä suurempi osa on ylipainoisia? Kasvava joukko nuoria on alkanut suhtautua epäilevästi mainostajien houkutteluyrityksiin ja vastustaa avoimesti ylikaupallisuutta ja brändien valtaa.
Newyorkilainen Alissa Quart (synt. 1972) kertoo amerikkalaisten nuorten läpikotaisesta kaupallistumisesta ja nuorisomarkkinoinnin radikaalista kasvusta. Hän on tarttunut aiheeseen tutkivan journalistin ottein ja paketoinut esiinottonsa helkeksi ja haastavaksi luettavaksi. Quartin opinahjoja ovat olleet Brown University ja the Columbia School of Journalism. Hän on kirjoittanut artikkeleita mm. The New York Timesiin ja kolumneja The Independenttiin.
"Yhdysvaltalainen toimittaja-kirjailija Alissa Quart kritisoi kovin sanoin nuorisomarkkinoinnin kiirutusoitetta hiljan ilmestyneessä menestyskirjassaan Branded. Quart on markkinatalouskritiikkoa No Logon tekijän, Naomi Kleinin sukulaisisielu, kiihkoton, analyyttinen ja vakuuttava." - Seppo Määttäinen, Markkinointi&Mainonta
Kirjassa on markkinointitutkija Vaula Norrenan alkusanat.
Newyorkilainen Alissa Quart (synt. 1972) kertoo amerikkalaisten nuorten läpikotaisesta kaupallistumisesta ja nuorisomarkkinoinnin radikaalista kasvusta. Hän on tarttunut aiheeseen tutkivan journalistin ottein ja paketoinut esiinottonsa helkeksi ja haastavaksi luettavaksi. Quartin opinahjoja ovat olleet Brown University ja the Columbia School of Journalism. Hän on kirjoittanut artikkeleita mm. The New York Timesiin ja kolumneja The Independenttiin.
"Yhdysvaltalainen toimittaja-kirjailija Alissa Quart kritisoi kovin sanoin nuorisomarkkinoinnin kiirutusoitetta hiljan ilmestyneessä menestyskirjassaan Branded. Quart on markkinatalouskritiikkoa No Logon tekijän, Naomi Kleinin sukulaisisielu, kiihkoton, analyyttinen ja vakuuttava." - Seppo Määttäinen, Markkinointi&Mainonta
Kirjassa on markkinointitutkija Vaula Norrenan alkusanat.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Alissa Quart |
| Muut tekijät | Taina Juvala |
| Teoksen nimi | Brändätyt : ostetaan ja myydään nuoria |
| Alkuteos | Branded |
| SKU | P-BRAN-39C481 |
| Avainsanat | kuluttajakäyttäytyminen, nuoret, merkkitavarat, ostokäyttäytyminen |
