Armas J. Pulla : Keisari kuninkaan vatsassa : mainontaa ja propagandaa Aatamista Phineas Barnumiin
Alkaen 8,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-KEIS-A0DEF4

Armas J. Pullan teos tarkastelee mainonnan ja propagandan historiaa kulttuurihistoriallisesta ja humoristisesta näkökulmasta, jättäen johtopäätökset lukijan omaan pohdintaan.
Onko MAINONTA maanvaiva vai elämän kukka?
»Ilma, jota hengitämme, koostuu typestä, hapesta ja mainonnasta», sanoo ranskalainen mainosmies Robert Guérin.
Mainonta on siis jo noussut alkuaineitten luokkaan, mutta mitä se oikeastaan on?
Tietosanakirja määrittelee sen asiantuntevan objektiivisesti toiminnaksi, »jonka avulla pyritään vaikuttamaan ihmismielten asenteisiin mainonnan harjoittajan haluamalla tavalla». Kirjailija Paul Valéry, joka ei ole mainonnan ammattimies, muovailee ajatuksensa subjektiksi tiiviiseksi mielipiteeksi: »Mainonta, aikamme pahimpia maanvaivoja, loukkaa silmäämme, vääristelee ja väärentää kaikki käsitteet, pilaa maisemat, turmelee kaiken arvokkaan, jopa arvostelukykymmekin!» Mutta hänen ammattiveljensä Blaise Cendrars julistaa puolestaan: »Mainonta on tämän päivän elämän kukka. Se on optimismin ja ilon julistusta. Se hauskuuttaa silmää, huvittaa henkeä.»
Kirjailija ja mainosmies Armas J. Pulla jättää tässä teoksessaan kysymyksen lukijan itsensä ratkaistavaksi. Kantaa ottamatta hän käsittelee mainontaa ja sen kaksoisveljeä propagandaa kulttuurihistoriallisesta ja humoristisesta näkökulmasta. Leppeaan myhäilevään tapaansa hän osoittaa miten ikivanhaa mainonta on — peräti Aatamin päiviin palautuvaa, mainonnan jo paratiisin käärme menestyksellisesti hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää. Keskiajalla kirkko kaupitteli paikkoja taivaassa: ristiretkille lähteville luvattiin huomattavasti parempia kuin muille. Esitys päättyy amerikkalaiseen alennusmenoon, 1810 syntyneeseen Phineas Barnumiin, tyylin luojaan ja oppimestariin, joka oli mainosmies viimeiseen henkäykseensä asti.
»Ilma, jota hengitämme, koostuu typestä, hapesta ja mainonnasta», sanoo ranskalainen mainosmies Robert Guérin.
Mainonta on siis jo noussut alkuaineitten luokkaan, mutta mitä se oikeastaan on?
Tietosanakirja määrittelee sen asiantuntevan objektiivisesti toiminnaksi, »jonka avulla pyritään vaikuttamaan ihmismielten asenteisiin mainonnan harjoittajan haluamalla tavalla». Kirjailija Paul Valéry, joka ei ole mainonnan ammattimies, muovailee ajatuksensa subjektiksi tiiviiseksi mielipiteeksi: »Mainonta, aikamme pahimpia maanvaivoja, loukkaa silmäämme, vääristelee ja väärentää kaikki käsitteet, pilaa maisemat, turmelee kaiken arvokkaan, jopa arvostelukykymmekin!» Mutta hänen ammattiveljensä Blaise Cendrars julistaa puolestaan: »Mainonta on tämän päivän elämän kukka. Se on optimismin ja ilon julistusta. Se hauskuuttaa silmää, huvittaa henkeä.»
Kirjailija ja mainosmies Armas J. Pulla jättää tässä teoksessaan kysymyksen lukijan itsensä ratkaistavaksi. Kantaa ottamatta hän käsittelee mainontaa ja sen kaksoisveljeä propagandaa kulttuurihistoriallisesta ja humoristisesta näkökulmasta. Leppeaan myhäilevään tapaansa hän osoittaa miten ikivanhaa mainonta on — peräti Aatamin päiviin palautuvaa, mainonnan jo paratiisin käärme menestyksellisesti hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää. Keskiajalla kirkko kaupitteli paikkoja taivaassa: ristiretkille lähteville luvattiin huomattavasti parempia kuin muille. Esitys päättyy amerikkalaiseen alennusmenoon, 1810 syntyneeseen Phineas Barnumiin, tyylin luojaan ja oppimestariin, joka oli mainosmies viimeiseen henkäykseensä asti.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Armas J. Pulla |
| Teoksen nimi | Keisari kuninkaan vatsassa : mainontaa ja propagandaa Aatamista Phineas Barnumiin |
| SKU | P-KEIS-A0DEF4 |
| Avainsanat | markkinointi, mainonta, mainos |
