Mooli 1–2 (LOPS21) johdattaa lukijan kemian perusteisiin ja kestävän tulevaisuuden teemoihin, syventäen ymmärrystä kemian roolista arjessa ja yhteiskunnassa.
Kenelle: Lukion kemian opiskelijoille.
POISTUVA PAINOS. Uudistettu Mooli 1-2 oppikirja ilmestyy lokakuussa 2024 (ISBN 9789511499565).
Mooli 1–2 (LOPS21) sisältää lukion kemian moduulit KE1 Kemia ja minä ja KE2 Kemia ja kestävä tulevaisuus.
KE1-moduulissa syvennyt kemian merkitykseen omassa elämässäsi, työelämässä ja jatko-opinnoissa. Opiskelet atomin rakennetta, jaksollisen järjestelmän periaatteita sekä aineiden luokittelua puhtaisiin aineisiin ja seoksiin. Harjoittelet peruslaskutoimituksia ainemäärän ja konsentraation avulla. KE2-moduulissa puolestaan keskityt kestävän elämäntavan edistämiseen luonnontieteissä ja aineen rakenteen mallintamiseen. Opit esittämään yhdisteen kaavan sekä syvennät käsitystäsi vahvojen ja heikkojen kemiallisten sidosten vaikutuksesta aineiden ominaisuuksiin.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Arto Liljeblad & Ove Molander & Leena Turpeenoja |
Teoksen nimi | Mooli 1-2 (LOPS21) |
Sijainti | Keskusvarasto Lähetetään 1-4 arkipäivässä |
Alanimike | KE1 Kemia ja minä, KE2 Kemia ja kestävä tulevaisuus |
Kustantaja | Otava |
Painovuosi | 2022 |
Julkaistu | 2020 |
Painos | 3 (1.-3. painos) |
Sidonta | Nidottu (pehmeäkantinen) |
Sivumäärä | 293 |
Kieli | suomi |
Kunto | Uusi |
Sarja | Mooli (LOPS21) |
ISBN | 9789511353072 |
Muuta | Ympäristöystävällisesti tuotettu paperi: Joutsenmerkki |
Korkeus (mm) | 245 |
Syvyys (mm) | 205 |
Paksuus (mm) | 13 |
Paino (g) | 688 |
Verokanta | ALV 14 % |
Avainsanat | aineiden luokittelu, ainemäärä, atomin rakenne, heikko sidos, hyvinvointiosaaminen, jaksollinen järjestelmä, konsentraatio, monitieteinen ja luova osaaminen, vahva sidos, yhteiskunnallinen osaaminen |