Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla

Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla tarkastelee asiakasturvallisuuden arvopohjaa ja käytännön toteutusta sosiaali- ja terveysalalla. Kirja tarjoaa monitieteisen näkökulman alan ajankohtaisiin turvallisuuskysymyksiin.
Kenelle: Teos sopii erityisesti sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille, asiantuntijoille ja opiskelijoille.
Sosiaali- ja terveyspalveluita järjestettäessä on varmistettava asiakkaiden turvallisuus. Organisaation toimintatavat ja inhimilliset virheet voivat kuitenkin vaarantaa asiakasturvallisuuden. Puutteellisen tiedonkulun, heikon työn hallinnan tai riittämättömän yhteistyön vuoksi asiakkaiden yksilölliset tuen tarpeet ja elämäntilanteet voivat jäädä huomiotta.
Turvallisuuden takaamiseksi alan ammattilaisten ja organisaatioiden on huolehdittava palveluiden saatavuudesta ja saavutettavuudesta sekä asianmukaisesta toteuttamisesta. Tämä edellyttää turvallisuuskysymysten huomioimista asiakastyön lisäksi johtamisessa, työn valvonnassa ja tiedonhallinnassa. Palveluita suunniteltaessa ja toteutettaessa on kuunneltava myös asiakkaan näkemyksiä.
Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalallapaneutuu asiakasturvallisuuden käsitteeseen, sen arvopohjaan ja käytäntöön asiakastyössä. Teoksessa kuvataan esimerkiksi lastensuojelun, päihdepalveluiden sekä vankeinhoidon asiakasturvallisuutta edistäviä käytäntöjä. Monitieteinen lähestymistapa tarjoaa uusia näkökulmia alan asiantuntijoille, ammattilaisille ja opiskelijoille.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Muut tekijät | Edited by: Taina Kurki, Virpi Jylhä and Taru Kekoni |
Teoksen nimi | Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla |
SKU | P-ASIA-C4C268 |