Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla

Ei varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-ASIA-801A3E
Katso kaikki vaihtoehdot

Sosiaalisten suhteiden epävakaus ja monimutkaisuus näkyvät sosiaalialan asiakastyössä. Tämä asettaa vaatimuksia myös sosiaalialan menetelmälliselle osaamiselle ihmissuhdetyössä, jossa työntekijän tehtävänä on auttaa ohjauksellisin keinoin ihmisiä kasvuun, muutokseen ja itsensä toteuttamiseen.
Tässä kirjassa esitellään keskeisiä yksilö-, ryhmä- ja yhteisötyön menetelmiä sekä moniammatillisen asiakaslähtöisen työorientaation näkökulmaa osana uudistuvaa sosiaalityön asiantuntijuutta. Artikkeleissa korostetaan osallisuuden ja dialogisen vuorovaikutuksen merkitystä asiakkaan voimaantumisen ja valtaistumisen näkökulmista.

Kaikki alan koulutuksen saaneet voivat soveltaa tässä kirjassa kuvattuja menetelmiä työssään, ne eivät vaadi erillistä koulutusta. Menetelmien soveltamisessa voi kehittyä syventämällä ja päivittämällä omaa osaamistaan lisäkoulutuksen ja työnohjauksen avulla.

Artikkeleissa esitellyt menetelmät ja lähestymistavat soveltuvat erityisesti aikuissosiaalityön sekä mielenterveys- ja päihdetyön toimintaympäristöön.
Tämä oppikirja tarjoaa hyvän tietopaketin alan korkeakouluopiskelijoille sekä jo alalla työskenteleville. Osaa esitellyistä menetelmistä voidaan soveltaa myös terveysalan työssä.

Kirjan kirjoittajat ovat Diakonia-ammattikorkeakoulun kokeneita sosiaalialan lehtoreita, jotka ovat opettaneet ja soveltaneet kirjassa esiteltäviä menetelmiä.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

Lisätietoja
Tuoteryhmä
Muut tekijätPirjo Helminen & Pirjo Näkki ym.
Muut tekijätToimittanut: Pirjo Näkki ja Terttu Sayed
Teoksen nimiAsiakastyön menetelmiä sosiaalialalla
☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja