Asiakkuus sosiaalityössä

Asiakkuus sosiaalityössä tarkastelee asiakaslähtöisyyden haasteita ja mahdollisuuksia suomalaisen sosiaalityön kontekstissa. Teos nostaa esiin ideologisia, juridisia ja eettisiä kysymyksiä, jotka vaikuttavat palveluiden toteutumiseen.
Kenelle: Sosiaalityön ja sosiaalialan opiskelijoille ja ammattilaisille.
Sosiaalityössä ja sosiaalipalveluissa tärkein tavoite on, että asiakkaan kaikinpuolinen etu toteutuu. Mutta tapahtuuko näin käytännössä?
Asiakkaan kohtaamiseen ja palveluiden toteutumiseen liittyy monia ideologisia kysymyksiä ja käytännön toimintaan liittyviä seikkoja, jotka ehkäisevät tavoitteen saavuttamista. Tämä teos nostaa näitä asioita keskustelun kohteeksi.
Kirja on sosiaalityön ja sosiaalialan opiskelijoiden sekä alan ammattilaisten perusteos, joka antaa eväät asiakaslähtöisyyteen liittyvien asioiden pohtimiseen. Sosiaalityön ideologiset ja juridiset kysymykset sekä työprosessien rakentumiseen, asiakkuuden määrittymiseen ja eettiseen asiakaskohtaiseen palveluun liittyvät aiheet saavat teoksessa kriittisen ja monipuolisen käsittelyn.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Muut tekijät | Toimittanut: Merja Laitinen ja Anneli Pohjola |
Teoksen nimi | Asiakkuus sosiaalityössä |
SKU | P-ASIA-1D0604 |