Christian Grönroos : Palveluiden johtaminen ja markkinointi

Alkaen 8,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-PALV-089A77
Katso kaikki vaihtoehdot
Tämä tiivistelmä on luotu tekoälyn avulla. Tämä ominaisuus on vielä kehitysvaiheessa, mutta se pyrkii tarjoamaan tiivistettyä ja helposti ymmärrettävää tietoa tuotteista.
Fiki-maskotti

Christian Grönroosin teoksessa pureudutaan palveluiden, laadun ja markkinoinnin välisiin yhteyksiin sekä niiden vaikutukseen asiakassuhteiden johtamisessa. Kirja korostaa koko yrityksen kattavan markkinointiajattelun merkitystä ja asiakasta aktiivisena yhteistyökumppanina.

Palvelun, laadun ja toimivan asiakassuhteen tulee olla muutakin kuin termejä vuosikertomuksessa. Yritysten, ei vain palveluyritysten, vaan kaikkien yritysten tulee ymmärtää tarjoavansa asiakkailleen kokonaisvaltaisia tarjoumia, joihin sisältyvät kaikki asiakkaan ja yrityksen väliset kohtaamiset. Onhan selvää, ettei ainoastaan ystävällinen kohtelu hyvätä kylmää annosta ravintolassa tai myöhästynyt tuotannonkoe korjausta, eikä trendikäs markkinointi pelasta huonosti toimivaa nettitilitymähe.

Christian Grönroos esittää alan tuoreimpiin tutkimustuloksiin nojaten palvelun, laadun ja markkinoinnin väliset riippuvuussuhteet ja korjaa yleisesti valloilla olevia käsityksiä asiakastyytyväisyyden strategisesta määrittelystä. Asiakas ei enää ole sen ’oma asiakkaani’ vaan strateginen yhteistyökumppani, jonka kanssa rakennetaan pysyvää markkinaosuutta.

Segmentoituneesta markkinointiosastoajattelusta tulee siirtyä koko yrityksen läpäisevään markkinointiajatteluun, sillä useimmiten suoraan asiakkaan kanssa ovat tekemisissä aivan muut kuin markkinointiosaston ihmiset. Pysyvä laadun parantaminen tulee halvemmaks kuin jatkuva virheiden korjaaminen. Palveluyrityksen on erityisen tärkeää ottaa asiakas aktiivisena osana mukaan palvelun tuottamis- ja suunnitteluprosessiin, sillä palvelun kuluttaminen tapahtuu yhtä aikaa sen tuottamisen kanssa.

Kauppat. tri Christian Grönroos on jo pitkään toiminut markkinoinnin professorina Svenska Handelshögskolanissa (Hanken) erityisenä vastuualueenaan palveluiden markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin ja johtamisen tutkimuksesta ja opetuksesta.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

Lisätietoja
Tuoteryhmä
TekijäChristian Grönroos
Teoksen nimiPalveluiden johtaminen ja markkinointi
AlkuteosService management and marketing
SKUP-PALV-089A77
Avainsanatmarkkinointi, palveluyritykset, asiakaspalvelu, asiakkuudenhallinta
☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja