Frank Johansson : Hyvän tekemisen markkinat
Alkaen 16,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-HYVA-D85451

Frank Johanssonin teos pureutuu kansainvälisen auttamisen alan muutoksiin ja pohtii, kuinka markkinatalous sekä kaupallistuminen ovat muovanneet järjestöjen toimintaa ja arvoja.
Takakansi
Kansainvälisen auttamisen ala on kasvanut, ammatillistunut ja kaupallistunut huimaa vauhtia viimeisten 25 vuoden aikana. Nykyinen talousjärjestelmä on mahdollistanut järjestöjen kasvun mutta myös pakottanut ne mukaan kaupalliseen kilpailuun. Se on muuttanut alan markkinointikuvastoa, jossa hyödynnetään julkisuuden henkilöitä ja etsitään toimittajia kiinnostavia sankaritarinoita. Apu myös paketoidaan yhä useammin pieniksi projekteiksi, joita on helppo kaupata rahoittajille ja lahjoittajille. Pikavoittojen tavoittelussa kokonaiskuva voi kuitenkin hämärtyä.Hyvän tekemisen markkinat arvostelee kasvun logiikkaa ja kuvaa ristiriitaa hyvän tekemisen ja markkinaehtoisen toiminnan välillä. Se tarkastelee kansainvälisten ja suomalaisten järjestöjen tarinoiden avulla, miten alan toimijat ovat syntyneet ja muuttuneet sekä millaisia vaikutuksia kehityksellä on ollut. Onko kutsumus kilpailun myötä muuttunut uraksi ja bisnekseksi? Kumpi voittaa, kun järjestöt joutuvat valitsemaan arvojen ja oman selviytymisensä välillä?
Esittely
Kansainvälinen auttaminen on 25 viime vuoden ajan kasvanut huimaa vauhtia. Samalla se on ammatillistunut ja kaupallistunut. Onko kutsumus kilpailun myötä muuttunut uraksi ja bisnekseksi?Hyvän tekemisen markkinat kuvaa kansainvälisen auttamisen alan markkinoita. Nykyinen talousjärjestelmä on mahdollistanut erilaisten auttajatahojen kasvun, mutta järjestöjen täytyy sopeutua kaupalliseen kilpailuun. Auttamisen alalla vaikuttavatkin monet tekijät, kuten usko, markkinat, auttamisen kuvasto, käytetty teknologia ja eri toimintatavat.
Teos arvostelee kasvun logiikkaa sekä selvittää ristiriitaa hyvän tekemisen ja markkinaehtoisesti toimimisen välillä. Ilmiöitä kuvataan suomalaisten ja kansainvälisten järjestöjen tarinoiden kautta. Samalla tarkastellaan, miten tähän on tultu ja miten järjestöt ovat syntyneet ja muuttuneet. Kun ne joutuvat valitsemaan arvojen ja oman selviytymisensä välillä, kumpi voittaa?
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Frank Johansson |
| Teoksen nimi | Hyvän tekemisen markkinat |
| SKU | P-HYVA-D85451 |
