Glory Leppänen : Elämäni teatteria
Alkaen 6,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-ELAM-5FC106

Glory Leppäsen värikkäät muistelmat vievät lukijan suomalaisen teatterin kulisseihin 1900-luvun alusta 1950-luvun loppuun. Kirja avaa näkymiä näyttelijän, ohjaajan ja teatterinjohtajan moninaiseen elämään aikakauden suurtapahtumien keskellä.
Glory Leppänen
ELÄMÄNI TEATTERIA
Glory Leppäsen räiskyvät muistelmat ulottuvat 1900-luvun alusta 50-luvun loppuun saakka. Leppäselle on elämä ollut yhtä yllätystä koko ajan: Suuren Diivan Aino Acktén tyttärenä oli totuttava kaikkeen, mahdolliseen ja mahdottomaan. Saatuaan ylioppilaslakin repäisi repust ajatetli Glory, että hänen kerran ja kaikkiaan oli päästävä teatteriin. Eräänä syysaamuna varhain vuonna 1920 hän seisoi Suomen Näyttämöopiston ovella ja keräsi rohkeutta marssiakseen sisään.
Ja siitä tulii valtava ja pitkä marsii. Helsingissä, Kansanteatterin johtajan paikalta erotessaan oli hää men taasen jäänyt yhään ja toista mieltä siitä, pitikö näyttelijätäidn ohjaajan, avioitua legendaarisen näyttelijän elää ja ohjata samalla, koskapa divan Max Acktén tytär elämänsä toinen näyttämötyän Turussa ja Viipurissa juuri ennen toista maailmansotaa, laaja toiminta, teatterinjohtajateudet Porissa ja Tampereella sodan jälkeen. Suomessa on tuskin ketään teatterissa näkyvästi toiminutta henkilöä jota Glory Leppänen ei ole tavannut. Henkilöiden luonnehdinnat ovat selkeitä ja suosittelemattomia, mutta väärämielisiä eivät koskaan. Niiden takana on Glory Leppäsen oma värikäs persoona, hänen tapansa olla ja elää, hänen joka itse on ollut hyökkäyksien ja puheitten kohteena. Glory Leppäsen taival on ollut "elämäni teatteria" kirjallisesti ja komeasti.
ELÄMÄNI TEATTERIA
Glory Leppäsen räiskyvät muistelmat ulottuvat 1900-luvun alusta 50-luvun loppuun saakka. Leppäselle on elämä ollut yhtä yllätystä koko ajan: Suuren Diivan Aino Acktén tyttärenä oli totuttava kaikkeen, mahdolliseen ja mahdottomaan. Saatuaan ylioppilaslakin repäisi repust ajatetli Glory, että hänen kerran ja kaikkiaan oli päästävä teatteriin. Eräänä syysaamuna varhain vuonna 1920 hän seisoi Suomen Näyttämöopiston ovella ja keräsi rohkeutta marssiakseen sisään.
Ja siitä tulii valtava ja pitkä marsii. Helsingissä, Kansanteatterin johtajan paikalta erotessaan oli hää men taasen jäänyt yhään ja toista mieltä siitä, pitikö näyttelijätäidn ohjaajan, avioitua legendaarisen näyttelijän elää ja ohjata samalla, koskapa divan Max Acktén tytär elämänsä toinen näyttämötyän Turussa ja Viipurissa juuri ennen toista maailmansotaa, laaja toiminta, teatterinjohtajateudet Porissa ja Tampereella sodan jälkeen. Suomessa on tuskin ketään teatterissa näkyvästi toiminutta henkilöä jota Glory Leppänen ei ole tavannut. Henkilöiden luonnehdinnat ovat selkeitä ja suosittelemattomia, mutta väärämielisiä eivät koskaan. Niiden takana on Glory Leppäsen oma värikäs persoona, hänen tapansa olla ja elää, hänen joka itse on ollut hyökkäyksien ja puheitten kohteena. Glory Leppäsen taival on ollut "elämäni teatteria" kirjallisesti ja komeasti.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Glory Leppänen |
| Teoksen nimi | Elämäni teatteria |
| SKU | P-ELAM-5FC106 |
