Hanna Arvela : Tukholma-syndrooma
Tervetuloa avokonttoriin! Toivottavasti viihdytte - sillä ette tule koskaan pääsemään pois.
Keskellä teollisuusaluetta seisoo toimistorakennus. Sen uumenissa on suuren tavaratalon markkinointiosasto. Joka aamu ihmiset leimaavat kellokorttinsa ja asettuvat omille, tarkkaan määritellyille paikoilleen avokonttoriin ja alkavat suunnitella kuinka saisivat ihmiset ostamaan tavaroita joita he eivät tarvitse, tavoittelemaan unelmia jotka eivät ole heidän omiaan.
Jennan toive on toteutunut: hän on saanut elämänsä ensimmäisen vakituisen työpaikan muoti- ja kosmetiikkatiimin AD:na. Kaulaan on pujotettu kellokortti. Uutta työntekijää kannustetaan ajattelemaan itsenäisesti ja haastamaan vanhoja käytäntöjä, mutta pikkuhiljaa hänkin alkaa sulautua osaksi koneistoa, joka muuttaa ihmiset asiakassegmenteiksi ja elämän myyntitavoitteiksi ja jonka motto on naulattu toimiston sisäänkäynnin yläpuolelle: ”On vain tulos.”
Hanna Arvela on helsinkiläinen mediataiteilija. Tukholma-syndrooma on hänen esikoisromaaninsa.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Hanna Arvela |
Muut tekijät | Cover design or artwork by: Jussi Karjalainen |
Teoksen nimi | Tukholma-syndrooma |
SKU | P-TUKH-9CAD43 |
Avainsanat | kulutus, markkinointi, tavaratalot, työelämä |