Harri Sjöholm : Dynaamisen ja innovatiivisen liiketoimintamallin suunnittelu Dynamic and innovative business model - Dynamic and innovative business model
40,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-DYNA-81926A

Dynaamisen ja innovatiivisen liiketoimintamallin suunnittelu tarjoaa uutta näkökulmaa liiketoimintainnovaatioiden kehittämiseen ja esittelee ratkaisun perinteisen strategiasuunnittelun tilalle. Kirja perustuu tuoreisiin esimerkkeihin suomalaisista huippuyrityksistä ja kokoaa kansainvälisen tutkimuksen havainnot yritysjohdon käyttöön.
Euroopan ja Suomen kilpailukyvyn on 2010-luvulla arvioitu perustuvan innovaatioihin. Erityisesti on peräänkuulutettu liiketoimintainnovaatioita. Niillä on tarkoitus selvitä yhä kovenevasta globaalista kilpailusta sekä mm. sen aiheuttamista kustannuspaineista. Yritysjohdolla ei ole kuitenkaan ollut käytettävissään toimivaa suunnittelujärjestelmää tai työkalua liiketoimintainnovaatioiden kehittämiseen tai niiden systemaattiseen prosessointiin. Innovaatiot onkin yhdistetty liian yksioikoisesti teknologiaan ja tuotekehitykseen, mikä oli selviytymisresepti 2000-luvulla, mutta tuskin kantaa enää 2010-luvulla.
Tämä kirja Dynaamisen ja innovatiivisen liiketoimintamallin suunnittelu paneutuu syvällisesti liiketoimintainnovaatioiden tekemiseen ja esittelee siihen sopivan uuden suunnittelujärjestelmän korvaamaan vuosikellomaisen perinteisen strategiasuunnittelun.
Kävimme kymmenen suomalaista huippuyritystä läpi löytääksemme yhteneväisiä tekijöitä yritysten liiketoimintamalleista, suunnittelujärjestelmistä sekä näiden roolista yritysten menestymisessä. Esittelemme kirjassa kunkin yrityksen liiketoimintamallit sekä niihin liittyvät kehitysprosessit. Kartoitimme lisäksi ao. yritysjohtajien tarpeita sekä keinoja vastata yhä kiristyvään, erityisesti Aasian suunnasta tulevaan kilpailuun sekä heidän näkemyksiään yritystoiminnan uudistamiseksi. Sen lisäksi seuloimme merkittävän määrän kansainvälisiä julkaisuja huomataksemme, että liiketoimintainnovaatioihin on paneuduttu kansainvälisestikin varsin rajallisesti. Nämä tulokset on koostettu tässä kirjassa uudeksi työkaluksi, jonka avulla yritysjohtajat voivat uudistaa liiketoimintamalliaan, kehittää systemaattisesti innovaatioita liiketoimintamalliinsa sekä uudistaa näin yritystään.
Tämä kirja Dynaamisen ja innovatiivisen liiketoimintamallin suunnittelu paneutuu syvällisesti liiketoimintainnovaatioiden tekemiseen ja esittelee siihen sopivan uuden suunnittelujärjestelmän korvaamaan vuosikellomaisen perinteisen strategiasuunnittelun.
Kävimme kymmenen suomalaista huippuyritystä läpi löytääksemme yhteneväisiä tekijöitä yritysten liiketoimintamalleista, suunnittelujärjestelmistä sekä näiden roolista yritysten menestymisessä. Esittelemme kirjassa kunkin yrityksen liiketoimintamallit sekä niihin liittyvät kehitysprosessit. Kartoitimme lisäksi ao. yritysjohtajien tarpeita sekä keinoja vastata yhä kiristyvään, erityisesti Aasian suunnasta tulevaan kilpailuun sekä heidän näkemyksiään yritystoiminnan uudistamiseksi. Sen lisäksi seuloimme merkittävän määrän kansainvälisiä julkaisuja huomataksemme, että liiketoimintainnovaatioihin on paneuduttu kansainvälisestikin varsin rajallisesti. Nämä tulokset on koostettu tässä kirjassa uudeksi työkaluksi, jonka avulla yritysjohtajat voivat uudistaa liiketoimintamalliaan, kehittää systemaattisesti innovaatioita liiketoimintamalliinsa sekä uudistaa näin yritystään.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Harri Sjöholm |
| Teoksen nimi | Dynaamisen ja innovatiivisen liiketoimintamallin suunnittelu Dynamic and innovative business model - Dynamic and innovative business model |
| SKU | P-DYNA-81926A |
| Avainsanat | yritykset, johtaminen, yrityskulttuuri, suomalaiset, uudistukset, liiketoiminta, kilpailukyky, arvot, suunnittelu, menestystekijät, innovaatiot, liiketoimintamallit, innovaatiotoiminta, johtamisjärjestelmät, liiketoimintaympäristö, markkinat (taloustiede), liiketoimintasuunnitelmat, ympäristöanalyysi, liiketoimintaprosessit |
