Heidi Ahonen : Vuorovaikutus auttamisen välineenä
10,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-VUOR-AE1504

Vuorovaikutus auttamisen välineenä tarjoaa ratkaisukeskeisen näkökulman asiakkaan kohtaamiseen ja auttamiseen sosiaali- ja terveydenhuollon työssä. Teos käsittelee vuorovaikutuksen roolia elämänhallinnan tukemisessa ja auttaa ammattilaisia kehittämään käytännön taitojaan asiakastyössä.
Kenelle: sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille sekä alan opiskelijoille
VUOROVAIKUTUS AUTTAMISEN VÄLINEENÄ: • ratkaisukeskeinen lähestymistapa • tavoitteena itse itseään auttava asiakas • auttajan asenteet ja roolit • itsetuntemus • oman persoonan hallitseminen • loppuunpalamisen ennaltaehkäisy • työnohjaus
VUOROVAIKUTUS AUTTAMISEN VÄLINEENÄ on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisille sekä oppimateriaaliksi alan koulutukseen. Kirjaa voidaan käyttää asiakastyön, työnohjauksen, ryhmätyön, perhetyön, sosiaalipsykologian, vuorovaikutuksen sekä monien muiden kurssien opetuksessa opiskelijoiden tarpeiden ja oppilaitosten opetussuunnitelmien mukaan.
Kirjassa käsitellään vuorovaikutusta asiakastyössä, asiakkaan kohtaamista ja auttamista ratkaisukeskeisen lähestymistavan avulla. Näin luotu malli edistää johdonmukaisesti asiakkaan elämänhallintaa, hyvinvointia, elämänhallintaa ja itsensätoteuttamista. Auttamisstrategisten menetelmien päätarkoituksena on auttaa asiakasta auttamaan itse itseään. Jokainen luku sisältää runsaasti käytännön harjoituksia, jotka voidaan tehdä joko yksin tai ryhmätyönä.
VUOROVAIKUTUS AUTTAMISEN VÄLINEENÄ on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisille sekä oppimateriaaliksi alan koulutukseen. Kirjaa voidaan käyttää asiakastyön, työnohjauksen, ryhmätyön, perhetyön, sosiaalipsykologian, vuorovaikutuksen sekä monien muiden kurssien opetuksessa opiskelijoiden tarpeiden ja oppilaitosten opetussuunnitelmien mukaan.
Kirjassa käsitellään vuorovaikutusta asiakastyössä, asiakkaan kohtaamista ja auttamista ratkaisukeskeisen lähestymistavan avulla. Näin luotu malli edistää johdonmukaisesti asiakkaan elämänhallintaa, hyvinvointia, elämänhallintaa ja itsensätoteuttamista. Auttamisstrategisten menetelmien päätarkoituksena on auttaa asiakasta auttamaan itse itseään. Jokainen luku sisältää runsaasti käytännön harjoituksia, jotka voidaan tehdä joko yksin tai ryhmätyönä.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Heidi Ahonen |
| Muut tekijät | Veikko Viljanen |
| Teoksen nimi | Vuorovaikutus auttamisen välineenä |
| SKU | P-VUOR-AE1504 |
| Avainsanat | hoitomenetelmät, päätöksenteko, ihmissuhteet, elämänhallinta, auttaminen, hoitotyö, viestintä, sosiaalityö, vuorovaikutus, sosiaalinen vuorovaikutus, uupumus, asiakaspalvelu, sosiodraama, hoitosuhde, asiakastyö, työnohjaus, ammatillisuus |
