Heikki Heinimäki : Kaupan toimintaympäristö
14,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-KAUP-FE2621

Heikki Heinimäen teos pureutuu kaupan toimintaympäristön monimuotoisuuteen ja sen kehitykseen, tarkastellen muun muassa kuluttajakäyttäytymistä, sijaintia ja kaupallisten palvelujen roolia suomalaisessa yhteiskunnassa.
Kenelle: Kaupan alan opiskelijoille, tutkijoille sekä esimerkiksi kaavoittajille ja yhdyskuntasuunnittelijoille.
Kauppa muodostuu monenlaisista toimialoista, joiden toimintaedellytykset vaihtelevat. Kaupallisilla palveluilla on paljon merkitystä kuluttajille – ei vähiten palvelujen saavutettavuuden kannalta.
Tässä kirjassa tarkastellaan päivittäistavarakaupan, erikoistavarakaupan ja kaupallisten palvelujen toimintaa ja toimintaympäristöä. Keskeinen osa palvelutarjontaa ovat torikauppa, kauppahallit, myymäläautot ja kauppakeskukset. Lähikauppojen ja maaseudun kauppapalvelujen tulevaisuus on edelleen ajankohtainen kysymys.
Väestön rakenne ja kuluttajien ostokäyttäytyminen ohjaavat hyvin paljon kaupan sijoittumista ja toimintaa. Kirjassa pohditaan näitä tekijöitä ja otetaan huomioon kaupan suunnittelussa. Myös teknologinen kehitys ja kaupan innovaatiot uudistavat toimintaa uuteen muotoon. Ne ovat mielenkiintoisia ratkaisuja asiakkaiden kannalta.
Kaupan sijoittumista ohjaa ja sääntelee ratkaisevasti maankäytön suunnittelu ja kuntien maapolitiikka. Maankäyttö- ja rakennuslain ohjaavan vaikutuksen ohella esille nousevat käytännön esimerkit, kuten kävelykatujen ja ohikulkuetuiden merkitys kaupalle.
Tämä kirja on tarkoitettu kaupan alan opiskelijoille toisen asteen oppilaitoksista ja ammattikorkeakoulusta tiedekorkeakoulun asti sekä kaupan tutkijoille. Siitä on hyötyä myös muille kaupasta kiinnostuneille, kuten kaavoittajille ja yhdyskuntasuunnittelijoille sekä kunnallisille ja muille kaupan palveluista päättäville virkamiehille.
Tässä kirjassa tarkastellaan päivittäistavarakaupan, erikoistavarakaupan ja kaupallisten palvelujen toimintaa ja toimintaympäristöä. Keskeinen osa palvelutarjontaa ovat torikauppa, kauppahallit, myymäläautot ja kauppakeskukset. Lähikauppojen ja maaseudun kauppapalvelujen tulevaisuus on edelleen ajankohtainen kysymys.
Väestön rakenne ja kuluttajien ostokäyttäytyminen ohjaavat hyvin paljon kaupan sijoittumista ja toimintaa. Kirjassa pohditaan näitä tekijöitä ja otetaan huomioon kaupan suunnittelussa. Myös teknologinen kehitys ja kaupan innovaatiot uudistavat toimintaa uuteen muotoon. Ne ovat mielenkiintoisia ratkaisuja asiakkaiden kannalta.
Kaupan sijoittumista ohjaa ja sääntelee ratkaisevasti maankäytön suunnittelu ja kuntien maapolitiikka. Maankäyttö- ja rakennuslain ohjaavan vaikutuksen ohella esille nousevat käytännön esimerkit, kuten kävelykatujen ja ohikulkuetuiden merkitys kaupalle.
Tämä kirja on tarkoitettu kaupan alan opiskelijoille toisen asteen oppilaitoksista ja ammattikorkeakoulusta tiedekorkeakoulun asti sekä kaupan tutkijoille. Siitä on hyötyä myös muille kaupasta kiinnostuneille, kuten kaavoittajille ja yhdyskuntasuunnittelijoille sekä kunnallisille ja muille kaupan palveluista päättäville virkamiehille.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä |
|
|---|---|
| Tekijä | Heikki Heinimäki |
| Teoksen nimi | Kaupan toimintaympäristö |
| SKU | P-KAUP-FE2621 |
| Avainsanat | kuluttajat, kuluttajakäyttäytyminen, kauppa, kansainvälistyminen, vähittäiskauppa, liiketoiminta, myymälät, toimintaympäristö, ostoskeskukset, yhdyskuntasuunnittelu, ostokäyttäytyminen, päivittäistavarakauppa, lähikaupat, kauppakeskukset, sijainti |
