Johan Stenebo : Totuus Ikeasta
Alkaen 7,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-TOTU-F11D67

Johan Stenebo tarjoaa syväluotauksen Ikean kulissien taakse, paljastaen pohjoismaisen jättiyrityksen todelliset toimintatavat ja yrityskulttuurin. Pitkään Ikean sisäpiirissä toiminut kirjoittaja pureutuu etenkin Ingvar Kampradin rooliin menestystarinan taustalla.
MIKÄ ON TOTUUS IKEASTA – tuosta 150 000 työntekijän, tuhansien tavarantoimittajien ja miljoonien asiakkaiden tavaratalojätistä?
MEDIALLE JA SUURELLE YLEISÖLLE tästä pohjoismaisesta menestystarinasta on kerrottu vain huolella poimittuja palasia: ainutlaatuisen yrityskulttuuri, maalaishelteiset ja omintakeiset toimintatavat, yrityksen sosiaalinen ja ekologinen omatunto. Johan Steneboen mielestä osa näistä ulospäin tarjotuista mielikuvista johtaa pahasti harhaan ja muutamat ovat silkkaa petosta.
TÄRKEÄ OSA IKEAN YRITYSKUVA on alusta lähtien ollut sen perustaja ja omistaja Ingvar Kamprad. Julkisuudessa hänestä on vuosia luotu kuva väsymättömänä yrittäjänä, joka elää yhäti vähä vaatimattomasti kuten ennenkin. Yrityksen imagoon on viime vuosina tiiviisti liitetty myös Kampradin pojat, jotka seuraavat yli 50-vuotiaan isänsä jalanjälkiä. Siten Ikeen henkilöksi sitoutella kuva Ingvarista ei tahdo saada kyytiä. Kirjoittajan mukaan Kamprad on pikemminkin ahdasmielinen nepotismin ilmentymä ja koko johtajan asema on melkoisesti rakentunut julkiseen samaistumisen imagoon.
JOHAN STENEBO VÄITTÄÄ, että Kamprad on onnistunut rakentamaan Ikealle niin vahvan fasaadin, että kukaan ulkopuolinen ei tähän saakka ole päässyt sen taakse arvioimaan yrityksen todellista toimintaa. Hän itse kuului 20 vuotta Ikean sisäpiiriin ja haluaa tässä kirjassa paljastaa Ikean yrityskulttuurin ja toimintatavat niiden oikeassa valossa.
Johan Stenebo on ekonomi, joka työskenteli Ikeassa vuoteen 2009 saakka mm. osastopäällikkönä Saksassa, tavaratalojohtajana Englannissa, Ingvar Kampradin ja konsernijohtaja Anders Mobergin avustajana sekä liiketoimintapäällikkönä ja Ikea GreenTech AB:n toimitusjohtajana. Nykyisin hän on myymälä- ja konttoritarvikkeita myyvän Retail Factory AB:n osakas.
MEDIALLE JA SUURELLE YLEISÖLLE tästä pohjoismaisesta menestystarinasta on kerrottu vain huolella poimittuja palasia: ainutlaatuisen yrityskulttuuri, maalaishelteiset ja omintakeiset toimintatavat, yrityksen sosiaalinen ja ekologinen omatunto. Johan Steneboen mielestä osa näistä ulospäin tarjotuista mielikuvista johtaa pahasti harhaan ja muutamat ovat silkkaa petosta.
TÄRKEÄ OSA IKEAN YRITYSKUVA on alusta lähtien ollut sen perustaja ja omistaja Ingvar Kamprad. Julkisuudessa hänestä on vuosia luotu kuva väsymättömänä yrittäjänä, joka elää yhäti vähä vaatimattomasti kuten ennenkin. Yrityksen imagoon on viime vuosina tiiviisti liitetty myös Kampradin pojat, jotka seuraavat yli 50-vuotiaan isänsä jalanjälkiä. Siten Ikeen henkilöksi sitoutella kuva Ingvarista ei tahdo saada kyytiä. Kirjoittajan mukaan Kamprad on pikemminkin ahdasmielinen nepotismin ilmentymä ja koko johtajan asema on melkoisesti rakentunut julkiseen samaistumisen imagoon.
JOHAN STENEBO VÄITTÄÄ, että Kamprad on onnistunut rakentamaan Ikealle niin vahvan fasaadin, että kukaan ulkopuolinen ei tähän saakka ole päässyt sen taakse arvioimaan yrityksen todellista toimintaa. Hän itse kuului 20 vuotta Ikean sisäpiiriin ja haluaa tässä kirjassa paljastaa Ikean yrityskulttuurin ja toimintatavat niiden oikeassa valossa.
Johan Stenebo on ekonomi, joka työskenteli Ikeassa vuoteen 2009 saakka mm. osastopäällikkönä Saksassa, tavaratalojohtajana Englannissa, Ingvar Kampradin ja konsernijohtaja Anders Mobergin avustajana sekä liiketoimintapäällikkönä ja Ikea GreenTech AB:n toimitusjohtajana. Nykyisin hän on myymälä- ja konttoritarvikkeita myyvän Retail Factory AB:n osakas.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä |
|
|---|---|
| Tekijä | Johan Stenebo |
| Muut tekijät | Anna Maija Luomi |
| Teoksen nimi | Totuus Ikeasta |
| Alkuteos | Sanningen om IKEA |
| SKU | P-TOTU-F11D67 |
| Avainsanat | muistelmat, historia, henkilöhistoria, historiikit, yrityshistoriikit, huonekalut, yritykset, yrityskulttuuri, liikemiehet, tulevaisuus, yritysjohtajat, imago, julkisuuskuva, yrityskuva, tavaratalot, huonekaluteollisuus, huonekaluliikkeet |
