John D. Kelleher : Syväoppiminen

Syväoppiminen on tekoälyn keskeisin osa-alue, joka muokkaa monia tietotekniikan sovelluksia. Tämä teos avaa syväoppimisen käsitteet ja merkityksen nykypäivän teknologiassa.
Kenelle: Tietotekniikasta ja tekoälystä kiinnostuneille.
Syväoppiminen on tekoälyn ydin, ja tekoälyyn perustuvat tietokoneet opetetaan syväoppivilla tekniikoilla.
Syväoppimisen tulokset ovat olleet häkellyttäviä. Siihen perustuvat koneet ovat päihittäneet peleistä vaikeimpana pidetyn go:n mestarit vain muutamassa vuodessa ja ne oppivat tietokonepelit nopeammin ja paremmin kuin ihmiset. Sama vahvuus ilmenee myös muilla ihmiselämän aloilla.
Syväoppiminen on ensimmäinen syväoppimisen yleistajuisesti suomen kielellä kuvaava teos. Se esittelee alan käsitteet, tilan ja mahdollisen tulevaisuuden.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | John D. Kelleher |
Muut tekijät | Kääntänyt: Kimmo Pietiläinen |
Teoksen nimi | Syväoppiminen |
Alkuteos | Deep Learning |
Avainsanat | keinoäly, syväoppiminen, tekoäly, tietojenkäsittelytieteet, tietotekniikka |