Jukka Kortti : Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit (kirja+dvd-levy)

Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit (kirja+dvd-levy) pureutuu 60-luvun suomalaisen televisiomainonnan ja yhteiskunnallisen kehityksen ytimeen. Jukka Kortti tarkastelee mainonnan ja kulutuksen suhdetta sekä niiden merkitystä 1960-luvun uudenaikaistuvassa Suomessa.
Kenelle: Kiinnostaa erityisesti suomalaisen mainonnan, mediahistorian ja yhteiskunnallisen muutoksen tutkijoita ja aiheesta kiinnostuneita.
Kortti tarkastelee tutkimuksessaan Suomen kansainvälisestikin vertailtuna rajua sotien jälkeistä
modernisaatiota televisiomainonnan tekemisen ja toteutuksen kautta. Kortti yhdistää 60-luvun
murroksessa keskeiset ilmiöt, kulutuksen kasvun ja television. Kortin tutkimus on samalla matka
suomalaisen mainonnan, markkinoinnin ja elokuvan tekemisen kehitykseen, jossa 60-luku oli
monessa suhteessa merkittävä vuosikymmen. Kirja valaisee mm. 60-luvun suomalaisten arkea,
sukupuolten esitystapaa, vaurastumista, amerikkalaistumista, nuorisokulttuuria,
kansainvälistymistä, politiikkaa ja taloutta. Mukana DVD-levy.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä |
|
---|---|
Tekijä | Jukka Kortti |
Teoksen nimi | Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit (kirja+dvd-levy) |