Kari Hoppu : Sijoitustuotteiden markkinoinnin sääntely
30,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-SIJO-56D3DC

Sijoitustuotteiden markkinoinnin sääntely selventää sijoitustuotteiden markkinointia koskevaa lainsäädäntöä ja tuo esiin käytännön ongelmia sekä viranomaisten ratkaisuja. Kirja painottuu erilaisten sallittujen ja kiellettyjen markkinointikeinojen arviointiin sekä vastuukysymyksiin, joita liittyy sijoitustuotteiden tiedottamiseen.
Sijoitustuotteiden markkinointi poikkeaa huomattavasti tavallisten kulutushyödykkeiden markkinoinnista, sillä sijoitustuotteet eivät ole konkreettisia hyödykkeitä. Tämä kirja selvittää sijoitustuotteiden markkinointia koskevaa lainsäädäntöä ja tarjoaa selkeän käsityksen markkinointitoiminnan rajoista ja säännöistä. Koko aihepiiri on Suomessa suhteellisen uusi ja ennen kartoittamaton, ja avoimia kysymyksiä on paljon: Millaisia markkinointiviestimiä on lupa käyttää? Kuinka tarkkoja tietojen olla esim. televisiomainoksessa? Pääpaino on erilaisten kiellettyjen ja sallittujen markkinointikeinojen arvioinnissa, mutta esiin tuodaan myös sijoitustuotteiden markkinointiin liittyviä vastuukysymyksiä mm. puutteellisilla tiedoilla sijoitustuotteista annetessaan. Erityistä huomiota kiinnitetään vakuutusosakkeisiin ja muiden sijoitustuotteiden erilaiseen sääntelyyn. Käytännön ongelmia valottava viranomaisten ratkaisukäytäntö käydään kirjassa laajasti läpi.
Kirjoittaja KTM, OTL, VT Kari Hoppu on toiminut yli viisitoista vuotta yritysjuridiikan opettajana Helsingin kauppakorkeakoulussa sekä kouluttajana useissa yrityksissä. Hän on myös arvopaperivälittäjien ja sijoittajien välisiä riitoja ratkaisevan arvopaperilautakunnan jäsen.
Kirjoittaja KTM, OTL, VT Kari Hoppu on toiminut yli viisitoista vuotta yritysjuridiikan opettajana Helsingin kauppakorkeakoulussa sekä kouluttajana useissa yrityksissä. Hän on myös arvopaperivälittäjien ja sijoittajien välisiä riitoja ratkaisevan arvopaperilautakunnan jäsen.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä |
|
|---|---|
| Tekijä | Kari Hoppu |
| Teoksen nimi | Sijoitustuotteiden markkinoinnin sääntely |
| SKU | P-SIJO-56D3DC |
| Avainsanat | lainsäädäntö, sijoitustoiminta, sijoitustuotteet, oikeudellinen sääntely |
