Kari Hoppu : Sijoitustuotteiden markkinoinnin sääntely
30,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-SIJO-E05B55

Sijoitustuotteiden markkinoinnin sääntely tarjoaa selkeän katsauksen sijoitustuotteiden markkinointia koskevaan lainsäädäntöön ja markkinoinnin oikeudellisiin rajoihin. Kirja pureutuu sallittujen ja kiellettyjen markkinointitoimien arviointiin sekä alan vastuukysymyksiin Suomessa.
Sijoitustuotteiden markkinointi poikkeaa huomattavasti tavallisten kulutushyödykkeiden markkinoinnista, sillä sijoitustuotteet eivät ole konkreettisia hyödykkeitä. Tämä kirja selvittää sijoitustuotteiden markkinointia koskevaa lainsäädäntöä ja tarjoaa selkeän käsityksen markkinointitoiminnan rajoista ja sisällöstä. Koko aihepiiri on Suomessa suhteellisen uusi ja ennen kartoittamaton, ja avoimia kysymyksiä on paljon: Millaisia markkinointiväittämiä on lupa käyttää? Kuinka tarkkoja tulee tietojen olla esim. televisiomainoksessa? Pääpaino on erilaisten kiellettyjen ja sallittujen markkinointitoimien arvioinnissa, mutta mukana selvitään myös sijoitustuotteiden markkinointiin liittyviä vastuukysymyksiä mm. puutteellisia tai virheellisiä tietoja annettaessa. Erityistä huomiota kiinnitetään vaatimuksiin, jotka sijoitustuotteiden markkinoinnille eri säännösten mukaan asetetaan. Käytännön ohella valottavaa viranomaisten ratkaisukäytäntöä käydään kirjassa laajasti läpi.
Kirjoittaja KTM, OTL, VT Kari Hoppu on toiminut yli viisitoista vuotta yritysjuridiikan opettajana Helsingin kauppakorkeakoulussa sekä kouluttajana useissa rahoitusalan laitoksissa. Hän on myös arvopaperimarkkinalain ja sijoittajien välisiä riitoja ratkaisevan arvopaperilautakunnan jäsen.
Kirjoittaja KTM, OTL, VT Kari Hoppu on toiminut yli viisitoista vuotta yritysjuridiikan opettajana Helsingin kauppakorkeakoulussa sekä kouluttajana useissa rahoitusalan laitoksissa. Hän on myös arvopaperimarkkinalain ja sijoittajien välisiä riitoja ratkaisevan arvopaperilautakunnan jäsen.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä |
|
|---|---|
| Tekijä | Kari Hoppu |
| Teoksen nimi | Sijoitustuotteiden markkinoinnin sääntely |
| SKU | P-SIJO-E05B55 |
| Avainsanat | lainsäädäntö, sijoitustoiminta, sijoitustuotteet, oikeudellinen sääntely |
