Kati Laine-Sveiby : Suomalaisuus strategiana
Alkaen 6,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-SUOM-333BF6

Kati Laine-Sveiby pureutuu suomalaisen ja ruotsalaisen yrityskulttuurin eroihin ja yhtäläisyyksiin, tuoden esiin kriittisen tarkastelun stereotypioista ja vallankäytöstä liike-elämässä. Teos avaa uusia näkökulmia siihen, miten suomalaisuus voi toimia strategiana nykyisessä yritysmaailmassa.
Olemmeko me suomalaiset sitä jämäkkää, karua, mutta rehellistä sakkia niin kuin itse kuvittelemme? Onko suomalaisuus topeliaanisia hyveitä, runebrgimäistä suoraselkäisyyttä, vakaata määrätietoisuutta? Entä ruotsalaiset? Tiettävästi pehmoja, omahyväisiä pintaliitäjiä, eikö niin?
Perinteiset käsitykset eivät aina vastaa todellisuutta. Suomalaisuus strategiana -teoksessaan Kati Laine-Sveiby tutkii suomalaisen ja ruotsalaisen yrityskulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän analysoi vallankäyttöä ja -symboleita, johtajan roolia, työyhteisökuntastunetta ja emo- ja tytäryhtiön välisiä jännitteitä. Laine-Sveiby oikaissee stereotypioita ja tarkastelee kriittisesti suomalaisyritysten toimintaa lahden takana, jossa suomalaiset ovat nykyisin suurin ulkomainen työnantaja.
Etnologi Kati Laine-Sveiby on asunut 15 vuotta Ruotsissa. Hän on aiemmin julkaissut useita artikkeleita ja tutkimuksia Suomen ja Ruotsin kulttuurieroista.
Perinteiset käsitykset eivät aina vastaa todellisuutta. Suomalaisuus strategiana -teoksessaan Kati Laine-Sveiby tutkii suomalaisen ja ruotsalaisen yrityskulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän analysoi vallankäyttöä ja -symboleita, johtajan roolia, työyhteisökuntastunetta ja emo- ja tytäryhtiön välisiä jännitteitä. Laine-Sveiby oikaissee stereotypioita ja tarkastelee kriittisesti suomalaisyritysten toimintaa lahden takana, jossa suomalaiset ovat nykyisin suurin ulkomainen työnantaja.
Etnologi Kati Laine-Sveiby on asunut 15 vuotta Ruotsissa. Hän on aiemmin julkaissut useita artikkeleita ja tutkimuksia Suomen ja Ruotsin kulttuurieroista.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Kati Laine-Sveiby |
| Teoksen nimi | Suomalaisuus strategiana |
| SKU | P-SUOM-333BF6 |
| Avainsanat | suomalaisuus, yritykset, yritystoiminta, johtajuus, yrityskulttuuri, suomalaiset, työyhteisöt, vuorovaikutus, organisaatiot, etninen identiteetti, tytäryhtiöt, ruotsalaiset, organisationer, företagsverksamhet, företag, finländare, svenskar, finskhet, växelverkan, ledarskap (egenskaper), etnisk identitet, företagskultur, arbetsgemenskaper, dotterbolag |
