Kirsti A. Korhonen : Estetiikan viitekehyksessä visualisoinnista piirtämiseen

Tutustu estetiikan merkitykseen ja visualisoinnin rooliin sekä piirtämisen kehitykseen opetuksessa. Kirja avaa estetiikan tieteellisiä ja taiteellisia ulottuvuuksia laajasta näkökulmasta.
Kenelle: Erityisesti kiinnostava visuaalisen taidekasvatuksen ja estetiikan parissa työskenteleville sekä kuvataideopetuksesta kiinnostuneille.
Kirjassa määritellään estetiikkaa tieteen ja taiteen näkökulmasta, kartoitetaan esteettistä kokemusta, estetiikan ymmärtämistä, esteettisyyttä sekä estetiikan kehityskulkua.
Miten estetiikan avulla voidaan tukea lapsen kokonaisvaltaista kehitystä?
Visualisoinnin määrittelyn kautta edetään piirtämiseen taitona ja esitellään sen merkitystä kouluopetuksessa ennen ja nyt. Lopuksi pohditaan piirtämistä laajassa viitekehyksessä ja ehdotetaan piirtämisen lisäämistä perusopetuksen opetussuunnitelmaan.
Kirsti Korhonen on koulutukseltaan luokanopettaja.
Julkaistut kirjat:
Helminauhasydän 2021,
SEL-ohjelmat ja niiden käytön tutkimus kouluissa 2021,
Huokuva kauneus 2022,
Research on SEL-programs and their use in schools 2022,
Tarina: Retki mökille 2022,
Työkirja-minun elämäni; liikunta, hyvinvointi, painonhallinta, yhdessä Tarja Sundqvistin kanssa 2023.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Kirsti A. Korhonen |
Teoksen nimi | Estetiikan viitekehyksessä visualisoinnista piirtämiseen |
Avainsanat | Estetiikka, visualisointi, piirtäminen, kuvataideopetus, taito- ja taideaineet |