Kurt Gripenwald : Mainonnan pilvilinnat

Alkaen 4,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-MAIN-7930CD
Katso kaikki vaihtoehdot
Tämä tiivistelmä on luotu tekoälyn avulla. Tämä ominaisuus on vielä kehitysvaiheessa, mutta se pyrkii tarjoamaan tiivistettyä ja helposti ymmärrettävää tietoa tuotteista.
Fiki-maskotti

Kurt Gripenwaldin 'Mainonnan pilvilinnat' pureutuu mainonnan vaikutuksiin ja kyseenalaistaa kuluttamisen itseisarvon terävällä otteella tieteellisestä näkökulmasta.

Meidän tulee kuluttaa ja elää ylellisesti. Elämä on arvokasta mikäli me pystymme ostamaan. Riittävällä mainostuksella ihmiset saa suostutelluksi melkein mihin tahansa.

Näin tuntuvat olevan nykyisen mainonnan kaksi perusteesiä. Ja tässä leikissä kuluttaja on uhri, auttamatta, vaikka hänelle kuinka päivänsäästä selitettäankin. Hänen vapauttaan haluta, vapautta valita. Mainonta saartaa meitä aamusta iltaan, ja tieteellisesti tehtynä se on niin tehokasta että ennenkuin huomaammekaan olemme mitä moninaisimpien, täysin turhien — ja kalliiden — tuotteiden omallisia ilman omantietoista ostamista.

Mainonnan tarpeellisuudesta sanoo suuren mainostoimiston johtaja P.H. Taucher tässä kirjassa: »Meidän maanme juhten tulee olla mainonnalle suosiollisia sillä muuten tuotuisuuden kasvu ja kansakuntien menous kyllä olut suurta.»

Tiedotusopin professori Pertti Hemánus sanoo: »Yhteiskunnan edun mukaista on kertoa uusista tuotteista, niistä jotka testein ja tutkimuksin on havaittu vanhoja paremmiksi.»

Kirjan tekijöiden kanta mainontaan on terävän kriittinen. Ja heillä on esittää myös omat parannusehdotuksensa. Kurt Gripenwald (28) yhteiskuntat. kand. ja Mikael Wahlforss (30) valtiot. kand. ovat molemmat toimineet joukkotiedotuksen parissa ja suorittaneet yhdessä tutkimuksen tv-mainonnasta. Nyt he tarkastelevat mainontaa niin yksilön, yhteiskunnan kuin koko ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta. Kerskakulutukseen meillä ei todellakaan olisi varaa. Epäilylle tuskin jättävät sijaa lainaukset George Borgströmiltä ja Gösta Ehrensvärdiltä. Saamme lukea myös valtioneuvoston tiedotuspäällikön Alec Aallon ja professori Hemánuksen vuodatuksia mainonnasta joita tekijät referoivat. Heidän selostuksensa kertovat toisaalta toimistojen joht. P.H. Taucher, tahtitiili May-Britt Seitiva ja Paula-tyttö Hilkka Atlacho.

Tämä kirja on syytä lukea jokaisen kuluttajan. Tietäessämme miten mainonta toimii, mistä on kysymys, vältämme myös paremmin sen ansioja vaeltaessamme päivittäisessä houkutusten viidakossa.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

Lisätietoja
Tuoteryhmä
TekijäKurt Gripenwald
Muut tekijätRaija Mattila & Mikael Wahlforss
Teoksen nimiMainonnan pilvilinnat
SKUP-MAIN-7930CD
☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja