Liina Puustinen : Kuluttajamuotti

Kuluttajamuotti tarjoaa kriittisen näkökulman siihen, miten kuluttajia luokitellaan ja ohjataan mainonnan instituutioissa. Teos pureutuu markkinoinnin rakenteisiin ja valtasuhteisiin modernissa mediakulttuurissa.
Kenelle: Kuluttajien ja kulutuksen tutkimuksesta, mainonnasta sekä mediakulttuurista kiinnostuneille.
Miten valta ja hallinta näyttäytyvät kulutuskulttuurissa? Miten mainonnan kohderyhmiä luokitellaan? Kuinka ihmisistä tuotetaan kuluttajia?
Kuluttajamuotti tarkastelee kriittisesti kaupallista mediakulttuuria ja ennen kaikkea mainonnan instituutiota. Teos analysoi kuluttajien luokituksia markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisten haastatteluiden valossa. Kuluttajatutkimusten, -monitorien, ja -mallien avulla tuotettua tietoa pidetään avaimena kuluttajien puhutteluun. Luokittelun tekniikka on keskeinen hallinnan muoto, joka näkyy pyrkimyksissä ohjailla ihmisiä hienovaraisesti käyttäytymään mainostajan toivomalla tavalla - joskin elävässä elämässä kuluttajilla on aina mahdollisuus käyttäytyä toisin.
Kuluttajamuotti on tarkoitettu kaikille kuluttajien ja kulutuksen tutkimuksesta, mainonnasta sekä mediakulttuurista kiinnostuneille.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Liina Puustinen |
Teoksen nimi | Kuluttajamuotti |