Maarit Korhonen : Kun koulu ei tajua

Maarit Korhosen pamfletti nostaa esiin oppimisen monimuotoisuuden ja pohtii, miten suomalainen koulu kohtaa erilaiset oppijat. Teos avaa keskustelua koulun roolista yksilöllisten tarpeiden huomioimisessa.
Kenelle: Oppimisvaikeuksista kiinnostuneille ja koulumaailman kehittämisestä innostuneille.
Koulu on aina ymmärtänyt heitä, jotka istuvat hiljaa ja oppivat niin parhaiten. Heitä on kuitenkin luokassa vain osa. Nyt on aika muidenkin saada puheenvuoro. On liikkumalla oppijoita, käsillä tekijöitä, erityisherkkiä, nopeita tyyppejä, hitaita lapsia, niitä, joiden ajatukset ovat kodin ongelmissa, lahjakkaita.
Jokainen oppii eri tavalla.
Miten kävi niiden, joille koulu oli painajainen, välttämätön paha tai ajanhukkaa? Miten rämmitään läpi suomalaisen koulun, ja minkä jäljen se ihmiseen jättää?
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Maarit Korhonen |
Teoksen nimi | Kun koulu ei tajua |