Martin Lindell & Lasse Kivikko ym. : Kilpailu strategisena valmentajana : kokemuksia markkinoiden murroksesta
6,50 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-KILP-DC3D23

Kilpailun vapautuessa ja markkinoiden muuttuessa jokaisen yrityksen on löydettävä uusi strategia menestyäkseen. Tämä teos tarjoaa tapausesimerkkejä yritysten kehitys- ja muutosprosesseista ja niiden monimuotoisuudesta muuttuvassa talousympäristössä.
Kilpailu strategisena valmentajana – kokemuksia markkinoiden murroksesta
Kilpailun vapautuessa ja markkinoiden muuttuessa on sääntelyn suojasta nauttineiden yritysten pakko muuttaa nopeasti strategiaansa. Kirjan esimerkkitykset ovat strategian laadinta- ja toteutusprosessin eri vaiheissa: toisilla on takanaan jo kymmeniä vuosia, toisilla vasta muutamia kuukausia. Organisaatioiden kehitys- ja muutosprosessien erilaiset vaiheet antavat kuvan siitä, miten monimuotoisia muutosprosessit ovat. Toiset kuvaukset ovat menestystarinoita, toiset puolestaan selviytymiskertomuksia.
Mukana ovat:
• OKO
• Tele
• Metsähallitus
• Sampo
• Alko
• Suomen Autokatsastus
• Neste
• VR
• Valio
• HKKK
• IVO
Kuvaukset esittävät hiljattain ja nopeasti muutosprosesseja, taitavasta sopeutumisesta murroksen kourissa oleviin markkinoihin sekä strategian jalkauttamisesta henkilökunnan keskusteen, mutta kirjassa on myös kipeitä tunnustuksia vääristä tilannearvioista ja strategiavailinnoista sekä muutosjohtamisen vaikeudesta.
Case-yritysten strategisista tilanneanalyyseistä lukija voi itse päätellä, millaisen globaalin strategian avulla voi pieniltä kotimarkkinoilta ponnistava yritys ylippäänsä menestyä, kun vastassa ovat kansainväliset jätit. – Voiko Nokia-ilmiön kenties monistaa?
Kilpailun vapautuessa ja markkinoiden muuttuessa on sääntelyn suojasta nauttineiden yritysten pakko muuttaa nopeasti strategiaansa. Kirjan esimerkkitykset ovat strategian laadinta- ja toteutusprosessin eri vaiheissa: toisilla on takanaan jo kymmeniä vuosia, toisilla vasta muutamia kuukausia. Organisaatioiden kehitys- ja muutosprosessien erilaiset vaiheet antavat kuvan siitä, miten monimuotoisia muutosprosessit ovat. Toiset kuvaukset ovat menestystarinoita, toiset puolestaan selviytymiskertomuksia.
Mukana ovat:
• OKO
• Tele
• Metsähallitus
• Sampo
• Alko
• Suomen Autokatsastus
• Neste
• VR
• Valio
• HKKK
• IVO
Kuvaukset esittävät hiljattain ja nopeasti muutosprosesseja, taitavasta sopeutumisesta murroksen kourissa oleviin markkinoihin sekä strategian jalkauttamisesta henkilökunnan keskusteen, mutta kirjassa on myös kipeitä tunnustuksia vääristä tilannearvioista ja strategiavailinnoista sekä muutosjohtamisen vaikeudesta.
Case-yritysten strategisista tilanneanalyyseistä lukija voi itse päätellä, millaisen globaalin strategian avulla voi pieniltä kotimarkkinoilta ponnistava yritys ylippäänsä menestyä, kun vastassa ovat kansainväliset jätit. – Voiko Nokia-ilmiön kenties monistaa?
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Martin Lindell & Lasse Kivikko ym. |
| Teoksen nimi | Kilpailu strategisena valmentajana : kokemuksia markkinoiden murroksesta |
| SKU | P-KILP-DC3D23 |
| Avainsanat | yritykset, kilpailu, kilpailukyky, yritysstrategiat |
