Mats ym. Nylund (toim.) : Urheilu, maine ja raha : tutkimuksia vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisoista
Alkaen 7,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-URHE-6F7849

Urheilu, maine ja raha pureutuu vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisojen vaikutuksiin, tarkastellen suurten urheilutapahtumien johtamista, rahoitusta ja yhteiskunnallista merkitystä Suomessa.
Kenelle: Kaikille, joita kiinnostavat urheilutapahtumien yhteiskunnalliset vaikutukset, sekä kaupunkitutkimuksen ja kulttuurihallinnon opiskelijoille.
URHEILU, MAINE JA RAHA
Tutkimuksia vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisoista
Yleisurheilun vuoden 2005 MM-kisat olivat suurin Suomessa koskaan järjestetty urheilutapahtuma. Kisat koskettivat suoraan tai median välityksellä lähes jokaista suomalaista, ja ne televisioitiin ympäri maailman.
Teos selvittää, miten nykyaikaiset urheilun suurtahtumat vaikuttavat yhteiskuntaan ja miten ne ovat riippuvaisia siitä. Siinä tarkastellaan Helsingin kisojen johtamista, sponsorointia ja ympäristötekijöitä sekä kisojen alueellisia talousvaikutuksia ja median luomia mielikuvia. Lisäksi pohditaan muun muassa urheiluviihteen kuluttamista ja kisojen visuaalista urheiluresurssia. Huomiota kiinnitetään piirtäjä kuvan suurtapahtumista, jossa tärkeitä ovat rahavirta ja kaupallisuus, medialle ja maine. Esille tulee myös yhteiskuntasuhteet, joissa ne ovat mukana vaikuttamassa.
Teos on hyödyllistä luettavaa kaikille, joita yhteiskirjalliset ilmiöt urheilun suurtahtumissa kiinnostavat. Se soveltuu myös oppikirjaksi esimerkiksi kaupunkitutkimuksessa ja kulttuurihallinnossa.
Tutkimuksia vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisoista
Yleisurheilun vuoden 2005 MM-kisat olivat suurin Suomessa koskaan järjestetty urheilutapahtuma. Kisat koskettivat suoraan tai median välityksellä lähes jokaista suomalaista, ja ne televisioitiin ympäri maailman.
Teos selvittää, miten nykyaikaiset urheilun suurtahtumat vaikuttavat yhteiskuntaan ja miten ne ovat riippuvaisia siitä. Siinä tarkastellaan Helsingin kisojen johtamista, sponsorointia ja ympäristötekijöitä sekä kisojen alueellisia talousvaikutuksia ja median luomia mielikuvia. Lisäksi pohditaan muun muassa urheiluviihteen kuluttamista ja kisojen visuaalista urheiluresurssia. Huomiota kiinnitetään piirtäjä kuvan suurtapahtumista, jossa tärkeitä ovat rahavirta ja kaupallisuus, medialle ja maine. Esille tulee myös yhteiskuntasuhteet, joissa ne ovat mukana vaikuttamassa.
Teos on hyödyllistä luettavaa kaikille, joita yhteiskirjalliset ilmiöt urheilun suurtahtumissa kiinnostavat. Se soveltuu myös oppikirjaksi esimerkiksi kaupunkitutkimuksessa ja kulttuurihallinnossa.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Mats ym. Nylund (toim.) |
| Muut tekijät | Seppo Laakso & Mats Nylund ym. |
| Teoksen nimi | Urheilu, maine ja raha : tutkimuksia vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisoista |
| SKU | P-URHE-6F7849 |
| Avainsanat | urheilukilpailut, johtaminen, rahoitus, sponsorointi |
