Matti Lainema & Markku Lahdenpää ym. : Strategisen johtamisen areena ja horisontti
Alkaen 12,50 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-STRA-E2E4CF

Strategisen johtamisen nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä tarvitaan uudenlaisia toimintamalleja ja tehokkaita strategisia johtoryhmiä, jotka auttavat yrityksiä menestymään yllätyksellisessä kilpailussa.
Oletko alkanut epäillä strategian käsitteen mielekkyyttä nopeasti ja yllätyksellisesti muuttuvassa maailmassa? Koetko, että yrityksen strateginen suunnittelu askartelee aivan muiden kuin yrityksen menestymisen ydinkysymysten parissa? Perustuvatko sen johtopäätökset liian usein menneisyyden maailmaan? Hyödynnetäänkö yrityksen strategiaprosessissa tällä hetkellä vain osaa organisaation tiedosta ja osaamisesta? Etsitkö uutta mutta yksinkertaista strategisen ajattelun ja toiminnan mallia, joka auttaisi murtautumaan umpikujasta?
Strategiatyö yllätyksellisessä kilpailuympäristössä vaatii uudenlaisia valmiuksia. Liiketoimintastrategia ei pidä rakenteena menneisyyden kokemuskehikkoa. On tunnistettava ja hyödynnettävä nykyisiä areenoja uudella näkökulmalla. Hyvän strategian syntytapa ei siis ole entisellään, vaan yrityksen on löydettävä kilpailuareenansa uudelleen. Liiketoimintataistelussa on paljolti kysymys kyettävä tiedostamaan reaaloptioita, joiden valinnat osetaan mahdollistaa kilpailukyvyn lisäämiseksi ja päätöksenteon helpottamiseksi. Strategisten haasteiden johtaminen parantaa muutosten tunnistamista ja niiden toteuttamista.
Johtaminen uudessa toimintaympäristössä vaatii johdolta ja organisaatiolta uusia valmiuksia. Kaikkivoivan johtajuuden aika on ohi. Samaan aikaan kun toimitusjohtajan rooli korostuu, on pystyttävä laajentamaan päätöksentekoon osallistuvien piiriä. Johtajien on pystyttävä arvioimaan omia strategisia valmiuksiaan. On kyettävä kokoamaan tehokas strateginen johtoryhmä.
Matti Lainema, Markku Lahdenpää ja Pekka Puolakka esittävät yhteensä yli puolen vuosisadan strategiakonsultoinnin kokemukseen perustuvat uutta luokat näemyksensä strategioinnista ja strategiatyöstä yllätyksellisessä toimintaympäristössä. Kirjoittajat eivät kertaa mitä on strategisen ajattelun perusteet. Sen sijaan he tarjoavat konkreettisen mallin, jonka avulla suuri tai pieni, perinteinen tuotantoyritys tai uuden teknologian yritys voi vapautua tallattujen polkujen kierteestä.
Strategiatyö yllätyksellisessä kilpailuympäristössä vaatii uudenlaisia valmiuksia. Liiketoimintastrategia ei pidä rakenteena menneisyyden kokemuskehikkoa. On tunnistettava ja hyödynnettävä nykyisiä areenoja uudella näkökulmalla. Hyvän strategian syntytapa ei siis ole entisellään, vaan yrityksen on löydettävä kilpailuareenansa uudelleen. Liiketoimintataistelussa on paljolti kysymys kyettävä tiedostamaan reaaloptioita, joiden valinnat osetaan mahdollistaa kilpailukyvyn lisäämiseksi ja päätöksenteon helpottamiseksi. Strategisten haasteiden johtaminen parantaa muutosten tunnistamista ja niiden toteuttamista.
Johtaminen uudessa toimintaympäristössä vaatii johdolta ja organisaatiolta uusia valmiuksia. Kaikkivoivan johtajuuden aika on ohi. Samaan aikaan kun toimitusjohtajan rooli korostuu, on pystyttävä laajentamaan päätöksentekoon osallistuvien piiriä. Johtajien on pystyttävä arvioimaan omia strategisia valmiuksiaan. On kyettävä kokoamaan tehokas strateginen johtoryhmä.
Matti Lainema, Markku Lahdenpää ja Pekka Puolakka esittävät yhteensä yli puolen vuosisadan strategiakonsultoinnin kokemukseen perustuvat uutta luokat näemyksensä strategioinnista ja strategiatyöstä yllätyksellisessä toimintaympäristössä. Kirjoittajat eivät kertaa mitä on strategisen ajattelun perusteet. Sen sijaan he tarjoavat konkreettisen mallin, jonka avulla suuri tai pieni, perinteinen tuotantoyritys tai uuden teknologian yritys voi vapautua tallattujen polkujen kierteestä.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Matti Lainema & Markku Lahdenpää ym. |
| Muut tekijät | Markku Lahdenpää & Pekka Puolakka |
| Teoksen nimi | Strategisen johtamisen areena ja horisontti |
| SKU | P-STRA-E2E4CF |
| Avainsanat | yritykset, johtaminen, strateginen johtaminen, strategiat |
