Mika Ruokonen : Biteistä bisnestä! : digitaalisen liiketoiminnan käsikirja
Alkaen 15,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-BITE-E3271C

Tutustu digitaalisen liiketoiminnan johtamisen käytäntöihin ja ajatusmalleihin, joiden avulla yritys voi menestyä kansainvälisessä kilpailussa. Kirja tarjoaa havainnollistavia työkaluja ja konkreettisia neuvoja yrityksen digitaalisuuden strategiseen kehittämiseen.
Kenelle: liiketoiminnan kehittäjille, digijohtajille ja yrittäjyydestä kiinnostuneille
Takakansi
Digitaalisen liiketoiminnan hallitseminen on nykyisin lähes jokaisessa yrityksessä strategisen tason asia. Yritysten on tärkeää proaktiivisesti johtaa toimintaansa kohti digitaalista edelläkävijyyttä, joka kestää kansainvälisen kilpailun tuoman paineen.Tämän käsikirjan tavoitteena on tarjota lukijalleen rauta-annos digitaalisen liiketoiminnan johtamisen käytäntöjä ja ajatusmalleja. Digitaalista liiketoimintaa tarkastellaan tässä kirjassa erityisesti toimialana, jossa yrityksen pääasiallinen myytävä tuote tai tuotteilleen tarvitsema jakelukanava on digitaalisessa muodossa.
Kirja kuvaa, miten digitaalinen muutos tyypillisesti kullakin toimialalla etenee ja miltä näyttää digitaalisten palveluiden moderni kilpailukenttä. Lisäksi kirja kuvaa, mitä yrityksen tulee tehdä, jotta sen digitaalinen tuote tai palvelu on jatkuvasti liiketoimintakykyinen ja jotta sen organisaatio, esimiehet ja tiimit ovat jatkuvassa iskukykyisyydessä. Käsikirja sisältää havainnollistavia kuvioita, taulukoita ja muistilistoja, joiden avulla tarjotut ajatusmallit on helppo omaksua lukijan omassa arjessa.
Strategiasta tai liiketoiminnasta vastaavalle henkilölle kirja tarjoaa ajattelumalleja kansainvälisessä digitaalisessa kilpailussa menestymiseen ja digitaalisen ansaintamallien laadintaan. Tuotehityksestä vastaavalle henkilölle kirjassa kerrotaan, mitä hyötyjä asiakaslähtöisyyden ja ketteryyden saavuttamisesta on. Henkilöstön hallinnasta vastaavalle kirjassa tarjotaan ratkaisuja siihen, miten digitaalisen huippuosaamisen ja organisaation suorituskykyä voi kasvattaa. Kokonaisuutena kirja syntyy kätevistä rutiineista, digitaalisista palveluista kehittävää yritystä voidaan nostaa menestyksekkäästi.
Mika Ruokonen on kauppatieteilijä ja hän on väitellyt tohtoriksi Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta, tutkimuksissaan nopeasti kansainvälistyneet suomalaiset ohjelmistoyritykset.
Esittely
Käsikirjan tavoitteena on tarjota lukijalleen rautaisannos digitaalisen liiketoiminnan johtamisen käytäntöjä ja ajatusmalleja, joiden avulla yritys voi proaktiivisesti johtaa toimintaansa kohti digitaalista edelläkävijyyttä, joka kestää kansainvälisen kilpailun tuoman paineen.Digitaalista liiketoimintaa katsotaan tässä kirjassa erityisesti toimintana, jossa yrityksen pääasiallinen myytävä tuote tai tuotteilleen tarvitsema jakelukanava on - jo nyt tai lähitulevaisuudessa - digitaalisessa muodossa.
Kirja kuvaa, miten digitaalinen murros tyypillisesti toimialalla etenee ja mitä yritykseltä vaatii digitaalisten palveluiden moderni kilpailukenttä. Lisäksi kirja kuvaa, mitä yrityksen tulee tehdä, jotta sen digitaalinen tuote tai palvelu on jatkuvasti kilpailukykyinen ja jotta sen orga- nisaatio, esimiehet ja tiimit ovat jatkuvasti iskukykyisiä.
Käsikirja sisältää havainnollistavia kuvia, taulukoita ja muistilistoja, joiden avulla tarjotut käytännöt ja ajatusmallit on helppo ja nopea omaksua lukijan omassa arjessa. Kirja on rakennettu siten, että sen suosituksia ja johtopäätöksiä voi hyödyntää yrityksen useassa eri funktiossa.
Kokonaisuutena syntyy kattava kuva siitä, miten digitaalisia palveluita kehittävää yritystä voidaan johtaa menestyksekkäästi.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Mika Ruokonen |
| Teoksen nimi | Biteistä bisnestä! : digitaalisen liiketoiminnan käsikirja |
| SKU | P-BITE-E3271C |
