Mikko Leskelä : Bisnesantropologia ja muut ihmistieteet strategiatyössä

Bisnesantropologia ja muut ihmistieteet strategiatyössä pureutuu siihen, miten syvällinen ihmisymmärrys voi mullistaa liiketoiminnan kehittämisen menetelmät. Kirja esittelee konkreettisia esimerkkejä kansainvälisiltä yrityksiltä ja tarjoaa uusia näkökulmia strategiatyöhön.
Perinteiset strategiatyön menetelmät ovat kriisissä, koska ne tutkivat maailmaa liian kapeasti: yritysten globaali kilpailukenttä ja toimialarajojen hämärtyminen edellyttävät entistä syvempää ymmärrystä ihmisistä. Moderni strategiatyö nivookin ihmisymmärryksen osaksi liiketoiminnan kehittämisen menetelmiä.
Bisnesantropologia-kirja luo katsauksen strategian historiaan ja osoittaa mielenkiintoisin esimerkein, miten sellaiset yhtiöt kuin Lego, Spotify ja Procter Gamble ovat onnistuneet valtaamaan markkinoita kilpailijoitaan syvemmällä ymmärryksellä ihmisistä ja organisaatioista.
Kirja on työkalupakki muutoksen aloittamiseen omassa organisaatiossa: lukija johdatetaan askel askeleelta syvää ihmisymmärrystä soveltavan strategiaprojektin toteuttamisen eri vaiheisiin.
Opit määrittelemään ongelmat uudella tavalla, rakentamaan tutkimussuunnitelmia, muodostamaan ja testaamaan ratkaisuehdotuksia sekä linkittämään strategian, designin ja ketterän kehittämisen ihmisymmärryksen organisoimiseen.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Mikko Leskelä |
Muut tekijät | Sakari Tervo |
Muut tekijät | Illustrated by: Sakari Tervo |
Teoksen nimi | Bisnesantropologia ja muut ihmistieteet strategiatyössä |
SKU | P-BISN-E3E3D9 |