Nando Malmelin : Mainonnan lukutaito : mainonnan viestinnällistä luonnetta ymmärtämässä

Alkaen 4,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-MAIN-F761E8
Katso kaikki vaihtoehdot
Tämä tiivistelmä on luotu tekoälyn avulla. Tämä ominaisuus on vielä kehitysvaiheessa, mutta se pyrkii tarjoamaan tiivistettyä ja helposti ymmärrettävää tietoa tuotteista.
Fiki-maskotti

Mainonnan lukutaito syventää ymmärrystä mainonnasta ja sen viestinnällisestä luonteesta, auttaen tulkitsemaan brändien ja markkinointiviestien roolia moderneissa yhteiskunnissa. Teos avaa mainonnan tutkimuksen ja käytännön merkitystä sekä kansalaisille että alan ammattilaisille.

Kenelle: Sopii viestinnän opiskelijoille, mainonnan ja yhteisöviestinnän parissa työskenteleville sekä kaikille median ilmiöistä kiinnostuneille.

Takakansi

Brandit ja mainonta ovat yhä olennaisempi osa yhteiskunnan ja yhteisöjen toimintaa sekä ihmisten arkea. Siksi kaupallisten viestien ymmärtämiseksi tarvitaan mainonnan lukutaitoa. Teos selvittää mitä kaikkea mainonnan lukutaitoon kuuluu. Siinä tarkastellaan muun muassa sitä, miksi ja millaisilla pohjilla mainontaa tulisi tutkia. Samalla pohditaan mainontien markkinoinnillista ja ammatillista merkitystä nykyyhteiskunnan mediakulttuurissa. Lisäksi lukutaitoteemat tuodaan tutkimukselliseen ja arjen viitekehykseen. Teos soveltuu mainonnan ja yhteisöviestinnän parissa työskenteleville. Se sopii viestinnän opiskelijoiksi sekä kaikille median ilmiöistä kiinnostuneille.

Esittely

Teos tarkastelee mainonnan lukutaitoa, jonka avulla voi ymmärtää mainontaa ja sen viestinnällistä luonnetta. Tällaisen lukutaidon kehittäminen on tärkeää, sillä mainonta on yhä keskeisempi osa yhteiskuntaa, yrityksiä ja yhteisöjä. Brandit ja markkinointiviestinnälliset viestit ovat sulautuneet yhä olennaisemmaksi osaksi länsimaisen ihmisen arkista elämää.

Mainonnan tutkimuksen kannalta lukutaito on käsite, jonka avulla mainontaa voi viestintäteoreettisesti tarkastella. Teos on kannustava puheenvuoro mainonnan tutkimuksen kehittämiseen: tutkimuksessa tarkastellaan miksi ja miten mainontaa tulisi tutkia. Siinä myös pohditaan, miten mainonnan lukutaitoa voi soveltaa kansalaisten arjessa. Mainonnan vastaanottajalle mainonnan lukutaito on osa kykyä ymmärtää mainosviestejä ja niihin liittyviä mainonnan rakenteita. Mainostajille ja mainonnan suunnittelijoille mainonnan lukutaito ammatillista osaamista, taitoa tuottaa viestintää. Teoksessa pohditaan myös sitä, miten teoreettisen mainonnan tutkimuksen anti on valjastettavissa markkinointiviestinnän ammattilaisten käyttöön. Mainonnan lukutaito täyttää aukon suomalaisessa mainonnan ja markkinointiviestinnän tutkimuksessa. Se soveltuu oppikirjaksi myös yhteisöviestinnän, visuaalisen kulttuurin ja mediatutkimuksen aloille.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

Lisätietoja
Tuoteryhmä
TekijäNando Malmelin
Teoksen nimiMainonnan lukutaito : mainonnan viestinnällistä luonnetta ymmärtämässä
SKUP-MAIN-F761E8
Avainsanatmainonta, mainokset, markkinointiviestintä, medialukutaito
☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja