Ola Feurst : One to one -markkinointi
5,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-ONE--8045E0

Ola Feurstin "One to one -markkinointi" tarkastelee markkinoinnin muutosta massamarkkinoinnista kohti yksilöllistä, asiakaslähtöistä ja vuorovaikutuksellista toimintaa.
One to one -markkinointi on Ruotsin Markkinointiliiton vuoden 2000 Markkinointikirja. Ola Feurstin mukaan tulevaisuudessa markkinoinnin luonne muuttuu: massojen sijaan kiinnostutaan yksittäisestä asiakkaasta, ja vähitellen tullaan siirtymään kohti täyttä asiakasorientoitumista. Tulevaisuuden asiakas ohjaa yritystä tuottamaan tarpeitaan täydellisesti vastaavia, yksilöllisiä tuotteita.
Menestysyritys toimii tulevaisuudessa sillä periaatteella, että se mikä on asiakkaan tavoite, on myös yrityksen tavoite ja mikä on hyväksi asiakkaalle on myös hyväksi yritykselle. Mm. uuden informaatioteknologian avulla luodaan jatkuvasti kehittyvä ja vuorovaikutteinen suhde asiakkaan ja yrityksen välille, jolloin jokaisesta suhteesta tulee ainutlaatuinen ja asiakkaan tarpeita vastaava.
Tulevaisuuden markkinointikilpailu käydään myös asiakkaiden luottamuksesta, koska yrityksen tavoitteena on pitkäaikainen asiakassuhde. Yrityksen tulee noudattaa aitoa avoimuuden ja rehellisyyden periaatetta asiakassuhteissaan, jotta asiakkaan luottamus olisi ansaittua ja kestävää. Tuotemerkin tai brandin rakentaminen saattaa tulevaisuudessa muuttua sen ansaitsemiseksi. Tuotteiden ja yritysten muistuttaessa yhä enemmän toisiaan voivat esim. yrityksen ympäristöpolitiikka ja etiikka nousta ratkaisevaan asemaan tehtäessä eroa kilpailijoihin.
Menestysyritys toimii tulevaisuudessa sillä periaatteella, että se mikä on asiakkaan tavoite, on myös yrityksen tavoite ja mikä on hyväksi asiakkaalle on myös hyväksi yritykselle. Mm. uuden informaatioteknologian avulla luodaan jatkuvasti kehittyvä ja vuorovaikutteinen suhde asiakkaan ja yrityksen välille, jolloin jokaisesta suhteesta tulee ainutlaatuinen ja asiakkaan tarpeita vastaava.
Tulevaisuuden markkinointikilpailu käydään myös asiakkaiden luottamuksesta, koska yrityksen tavoitteena on pitkäaikainen asiakassuhde. Yrityksen tulee noudattaa aitoa avoimuuden ja rehellisyyden periaatetta asiakassuhteissaan, jotta asiakkaan luottamus olisi ansaittua ja kestävää. Tuotemerkin tai brandin rakentaminen saattaa tulevaisuudessa muuttua sen ansaitsemiseksi. Tuotteiden ja yritysten muistuttaessa yhä enemmän toisiaan voivat esim. yrityksen ympäristöpolitiikka ja etiikka nousta ratkaisevaan asemaan tehtäessä eroa kilpailijoihin.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Ola Feurst |
| Muut tekijät | Elina Lustig |
| Teoksen nimi | One to one -markkinointi |
| Alkuteos | One-to-one marketing |
| SKU | P-ONE--8045E0 |
| Avainsanat | markkinointi, asiakaslähtöisyys, asiakassuhde, asiakkaat, myynninedistäminen, vuorovaikutus, asiakaspalvelu, yksilöllisyys, Marketing |
