Pekka Aula : Hyvä yritys : strateginen maineenhallinta

Alkaen 10,50 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-HYVA-029673
Katso kaikki vaihtoehdot
Tämä tiivistelmä on luotu tekoälyn avulla. Tämä ominaisuus on vielä kehitysvaiheessa, mutta se pyrkii tarjoamaan tiivistettyä ja helposti ymmärrettävää tietoa tuotteista.
Fiki-maskotti

Pekka Aulan teos pureutuu yritysten strategiseen maineenhallintaan ja hyvän yrityksen paradoksiin, tarjoten konkreettisia näkökulmia maineen rakentamiseen ja hallintaan kilpailuetuna.

Kenelle: Johtotehtävissä oleville, viestinnän ammattilaisille sekä organisaatioiden maineenhallinnasta kiinnostuneille.

Takakansi

Hyvä yritys on paradoksi. Yrityksen pitää olla hyvä, mutta aidosti eettiseen yritystoimintaan tähtääminen on epäeettistä. Silloin petetään lupaus tuottaa voittoa. Ja toisin päin: voitontavoittelun eteen harrastettu etiikka ei ole aitoa etiikkaa. Useimpien yritysten ja muiden organisaatioiden tavoite kuitenkin on olla hyvä yritys – yritys, jolla on hyvä maine. Uskotaan, että hyvä maine tuottaa aitoa kilpailuetua.

Tämän teoksen näkökulma hyvän prosesseihin on maine, maineenhallinta ja mainestrategiat. Keskeisiä kysymyksiä ovat:
• Mitä ja mikä on hyvä yritys?
• Millainen yritys nähdään hyvänä yrityksenä?
• Miten maineella tehdään hyvä yritys?
• Miten hyvä maine rakennetaan strategisesti?
• Miten mainetta voidaan hallita?

Hyvän yrityksen synnyttämisen kulmakivi on strateginen maineenhallinta. Kirja esittelee mainestrategioiden mallin. Sen avulla yritykset ja niiden sidosryhmät voivat analysoida merkitysympäristöä, jossa yrityksen maine rakennetaan tai tuhotaan. Teos tarjoaa organisaatioiden käyttöön kahdeksan yleistä mainestrategiaa, joiden kautta yritykset voivat pyrkiä järjestämään suhteensa yleisöihinsä. Mainestrategiat ja merkitysympäristöt rakennetaan värikkäiden yritysesimerkkien kautta – Hiihtoliitosta Philip Morris Internationaliin, lihanjalostaja Snellmanista Shelliin.

Kirja on kirjoitettu ihmisille nykyisissä tai tulevissa hyvissä yrityksissä, joita kiinnostavat maine, viestintä tai strategia. Kirja on tehty hyvän yrityksen rakentajille: johtajille ja esimiehille, strategia-, viestintä- ja henkilöstöihmisille sekä yritysten henkilöstölle. Se on tarkoitettu myös johtamisesta kiinnostuneille asiantuntijoille ja kaikille yritysten maineesta kiinnostuneille – myös korporaatiota metsästäville kansalaisaktivisteille. Hyvän yrityksen maine on vapaata riistaa.

Esittely

Hyvä yritys on paradoksi. Yrityksen pitää olla hyvä, mutta aidosti eettiseen yritystoimintaan tähtääminen on epäeettistä, sillä silloin petetään lupaus tuottaa voittoa. Miksi ja miten yritykset pyrkivät esittämään itsensä hyvinä yrityksinä?

Pekka Aulan ja Saku Mantereen kirjan näkökulma näihin hyvän prosesseihin muodostuu maineen, maineenhallinnan ja strategioiden ympärille. Keskeisiä kysymyksiä ovat: Miten hyvä maine rakennetaan strategisesti? Mikä nähdään hyvänä yrityksenä? Mitä ja keitä yritykset jäljittelevät?

Teoksessa herätetään keskustelua ja annetaan vinkkejä siitä, miten organisaatioiden kannattaa toimia sidosryhmiensä, kuten asiakkaiden, median, alihankkijoiden ja yhteiskunnallisten toimijoiden kanssa. Kirja on tarkoitettu kaikille organisaatioiden maineenhallinnasta kiinnostuneille, erityisesti johtotehtävissä oleville sekä viestinnän ammattilaisille. Kirja sopii hyvin myös oppikirjaksi.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

Lisätietoja
Tuoteryhmä
TekijäPekka Aula
Muut tekijätSaku Mantere
Teoksen nimiHyvä yritys : strateginen maineenhallinta
SKUP-HYVA-029673
Avainsanatyritysstrategiat, maine, imago, yrityskuva
☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja