Pirjo Ståhle : Knowledge management : tietopääoma yrityksen kilpailutekijänä
Alkaen 9,50 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-KNOW-32803D

Yritysten menestyksen avaimet löytyvät yhä enemmän tietopääomasta ja sen systemaattisesta hallinnasta. Pirjo Ståhlen teos avaa tietopääoman merkityksen, johtamisen ja innovaation roolin yritysten kilpailukyvyn kehittämisessä.
Kenelle: Johtajille, strategisesta suunnittelusta vastaaville, henkilöstön kehittäjille ja kaikille, joita kiinnostaa yritysten kestävä kilpailukyky.
Yrityksen tietopääoma muuttuu tulevaisuudessa yhä tärkeämmäksi menestystekijäksi yritysten välisessä kilpailussa, sillä perinteisten tuotannontekijöiden eli fyysisen työn ja pääoman merkitys on jatkuvasti vähentynyt. Tulevaisuuden yritysten tärkein kilpailutekijä on inhimillinen pääoma, jatkuva innovointi ja niiden avulla syntyvät tuotokset. Yrityksen Knowledge Management on sekä yrityksen menestykseen omaksimisen kehittämistä että sen aineettoman omaisuuden hallintaa.
Kirja antaa lukijalle työkaluja ymmärtää, mitä yrityksen tietopääomalla tarkoitetaan ja mikä on sen merkitys yrityksen menestykselle. Se osoittaa, että ennen kuin tietopääomasta voi kehittyä uusi tuotannontekijä, yrityksen on opittava tunnistamaan ja erottelemaan sen erilaiset elementit. Yritykselle on olennaista hallita mekanismeja, organisaation ja dynamikan lainalaisuudet. Yrityksessä ei saa unohtaa tietopääoman jatkuva parantamista ja kaikkia edellytyksiä, jotta innovaatiot voivat syntyä auttoisessa ilmapiirissä. Niitä kaikista mahdollisista eri tavoista, millä on edettävä johtamisjärjestelmästä lähtien.
Teos vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Miten organisaatio voi hallita tietopääomaansa?
- Mistä yrityksen tietopääoma rakentuu?
- Miten organisaation rutiinit ja mekaaninen toiminta liittyvät innovaatioihin?
- Miten innovatiivista yritystä johdetaan?
- Miten tietopääoma vaikuttaa yrityksen osakasarvoon?
- Mitä tietopääomastrategia sisältää?
Kirja pureutuu tietopääoman elementteihin - tieto ja osaaminen, vaikutussuhteet ja tiedon virtaus - sekä siihen, miten näitä elementtejä johdetaan. Tietopääoma ikään kuin läpäisee koko organisaation innovaatioihin johtavana toimintatapana.
Teos on tarkoitettu ylimmälle yritysjohdolle, strategisesta suunnittelusta vastaaville, henkilöstön kehittäjille ja kaikille niille, jotka ovat kiinnostuneita yritysten kestävästä kilpailukyvystä kansainvälistyvässä ja yhä nopealiikkeisemmäksi muuttuvassa maailmassa.
Kirja antaa lukijalle työkaluja ymmärtää, mitä yrityksen tietopääomalla tarkoitetaan ja mikä on sen merkitys yrityksen menestykselle. Se osoittaa, että ennen kuin tietopääomasta voi kehittyä uusi tuotannontekijä, yrityksen on opittava tunnistamaan ja erottelemaan sen erilaiset elementit. Yritykselle on olennaista hallita mekanismeja, organisaation ja dynamikan lainalaisuudet. Yrityksessä ei saa unohtaa tietopääoman jatkuva parantamista ja kaikkia edellytyksiä, jotta innovaatiot voivat syntyä auttoisessa ilmapiirissä. Niitä kaikista mahdollisista eri tavoista, millä on edettävä johtamisjärjestelmästä lähtien.
Teos vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Miten organisaatio voi hallita tietopääomaansa?
- Mistä yrityksen tietopääoma rakentuu?
- Miten organisaation rutiinit ja mekaaninen toiminta liittyvät innovaatioihin?
- Miten innovatiivista yritystä johdetaan?
- Miten tietopääoma vaikuttaa yrityksen osakasarvoon?
- Mitä tietopääomastrategia sisältää?
Kirja pureutuu tietopääoman elementteihin - tieto ja osaaminen, vaikutussuhteet ja tiedon virtaus - sekä siihen, miten näitä elementtejä johdetaan. Tietopääoma ikään kuin läpäisee koko organisaation innovaatioihin johtavana toimintatapana.
Teos on tarkoitettu ylimmälle yritysjohdolle, strategisesta suunnittelusta vastaaville, henkilöstön kehittäjille ja kaikille niille, jotka ovat kiinnostuneita yritysten kestävästä kilpailukyvystä kansainvälistyvässä ja yhä nopealiikkeisemmäksi muuttuvassa maailmassa.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Pirjo Ståhle |
| Muut tekijät | Mauri Grönroos |
| Teoksen nimi | Knowledge management : tietopääoma yrityksen kilpailutekijänä |
| SKU | P-KNOW-32803D |
| Avainsanat | yritykset, tieto, pääoma, henkinen pääoma |
