Pirjo Ståhle : Strateginen kumppanuus : avain uudistumiskykyyn ja ylivoimaan
18,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-STRA-A5F7D9

Strateginen kumppanuus tuo esiin verkostoitumisen ja yhteistyön merkityksen yritysten arvonluonnissa ja kilpailukyvyn kehittämisessä. Kirja tarkastelee, kuinka kumppanuuksien rakentaminen vaikuttaa liiketoiminnan uudistumiskykyyn ja ylivoimaan.
Pirjo Ståhlen ja Kari Laennon kirja käsittelee strategista kumppanuutta yhtenä arvonmuodostuksen tärkeimpänä elementtinä. Yrityksen kilpailukykyyn ei enää riitä pelkkä toiminnan tehostaminen, vaan nyt menestyviltä yrityksiltä vaaditaan kykyä tuottaa jatkuvaa ylivoimaa.
Strategiset allianssit, partnerisuhteet sekä kumppanuus yrityksen sisäisenä ja ulkoisena toimintatapana yleistyvät jatkuvasti etenkin tietointensivisten kasvuyritysten piirissä. Samalla kuitenkin tutkimukset osoittavat, kuinka vaikea onnistuneen kumppanuuden rakentaminen on: jopa 2/3 suhteista epäonnistuu. Onnistuneessa kumppanuudessa kyse on useissa asioin on ylivoimaisen tason lisäksi yrityksen tietopääomasta ja kilpailukykyä.
Kirja valottaa kumppanuuden vaikutuksia yrityksen ansaintalogiikkaan, partnerisuhteen rakentumisen vaiheita sekä kumppanuuden vaatimuksia ja organisaation ja yksilön näkökulmasta. Kirja toimii siten työkaluna yritysjohdolle, projektipäälliköille, organisaation kehittäjille ja kaikille kumppanuussuhteissa toimijoille. Lukijalle avataan partnerisuhteiden käytäntöä osaltaan myös esimerkkien avulla.
Strategiset allianssit, partnerisuhteet sekä kumppanuus yrityksen sisäisenä ja ulkoisena toimintatapana yleistyvät jatkuvasti etenkin tietointensivisten kasvuyritysten piirissä. Samalla kuitenkin tutkimukset osoittavat, kuinka vaikea onnistuneen kumppanuuden rakentaminen on: jopa 2/3 suhteista epäonnistuu. Onnistuneessa kumppanuudessa kyse on useissa asioin on ylivoimaisen tason lisäksi yrityksen tietopääomasta ja kilpailukykyä.
Kirja valottaa kumppanuuden vaikutuksia yrityksen ansaintalogiikkaan, partnerisuhteen rakentumisen vaiheita sekä kumppanuuden vaatimuksia ja organisaation ja yksilön näkökulmasta. Kirja toimii siten työkaluna yritysjohdolle, projektipäälliköille, organisaation kehittäjille ja kaikille kumppanuussuhteissa toimijoille. Lukijalle avataan partnerisuhteiden käytäntöä osaltaan myös esimerkkien avulla.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Pirjo Ståhle |
| Teoksen nimi | Strateginen kumppanuus : avain uudistumiskykyyn ja ylivoimaan |
| SKU | P-STRA-A5F7D9 |
| Avainsanat | yritykset, verkostot, yritysstrategiat, verkostoituminen |
