Pirjo Vuokko : Nonprofit-organisaatioiden markkinointi
Alkaen 18,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-NONP-76A976

Nonprofit-organisaatioiden markkinointi korostaa markkinoinnin ajattelutapaa, joka huomioi alan erityispiirteet ja eettiset näkökulmat. Teos yhdistää teorian ja käytännön case-esimerkit suomalaisten nonprofit-toimijoiden markkinoinnin suunnittelusta ja keinoista.
Kenelle: korkeakouluopiskelijoille ja nonprofit-organisaatioille
Takakansi
Markkinoinnilla on tärkeä rooli, kun pyritään vaikuttamaan erilaisten sidosryhmien toimintaan. Myös nonprofit-organisaatiot markkinoivat. Niiden markkinoinnin ensisijaisena tavoitteena ei kuitenkaan ole taloudellinen voitto vaan oman toiminnan ylläpitäminen ja laajentaminen sekä ihmisten tietoihin, asenteisiin ja käyttäytymiseen vaikuttaminen.Kirjan kantava ajatus on se, että markkinointi on enemmän ajattelutapa kuin toiminto. Kirjassa kuvataan nonprofit-organisaatioiden erityispiirteitä ja niiden vaikutusta markkinointiin. Nykyaikaisen markkinoinnin perusajattelua, asiakaslähtöisyyttä, käsitellään sekä yleisellä tasolla että julkisen sektorin ajattelutapana. Markkinoinnin menestystekijöistä puhutaan sekä strategisesta että taktista päätöksistä. Samalla käsitellään imagon, maineen ja yhteistyön merkitystä sekä nonprofit-organisaatioiden markkinointiin liittyviä eettisiä kysymyksiä. Käytännön näkökulman kirjaan tuovat caset, joissa kuvataan 12 suomalaisen nonprofit-organisaation markkinointiajattelua, markkinoinnin suunnittelua ja markkinointikeinoja.
Kirja sopii oppikirjaksi eri alojen korkeakouluopiskelijoille. Se sopii oman ajattelun ja soveltamisen lähteeksi myös erilaisille nonprofit-organisaatioille, niiden kanssa toimiville ja niiden toiminnasta kiinnostuneille. Kirjan teemat ja erilaiset case-organisaatiot on valittu koko nonprofit-sektoria ajatellen.
Esittely
Kirjassa kuvataan nonprofit-organisaatioiden erityispiirteitä ja niiden vaikutusta markkinointiin. Kirjan kantava ajatus on se, että markkinointi on enemmän ajattelutapa kuin toiminto.Nykyaikaisen markkinoinnin perusajattelua, asiakaslähtöisyyttä, käsitellään sekä yleisellä tasolla että julkisen sektorin ajattelutapana. Markkinoinnin suunnittelussa puhutaan sekä strategisista että taktisista päätöksistä. Samalla käsitellään imagon, maineen ja yhteistyön merkitystä sekä nonprofit-organisaatioiden markkinointiin liittyviä eettisiä kysymyksiä. Käytännön näkökulman kirjaan tuovat caset, joissa kuvataan 12 suomalaisen nonprofit-organisaation markkinointiajattelua, markkinoinnin suunnittelua ja markkinointikeinoja. Kirja sopii oppikirjaksi eri alojen korkeakouluopiskelijoille. Se sopii oman ajattelun ja soveltamisen lähteeksi myös erilaisille nonprofit-organisaatioille, niiden kanssa toimiville ja niiden toiminnasta kiinnostuneille. Kirjan teemat ja erilaiset case-organisaatiot on valittu koko nonprofit-sektoria ajatellen.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Pirjo Vuokko |
| Teoksen nimi | Nonprofit-organisaatioiden markkinointi |
| SKU | P-NONP-76A976 |
