Robert Borger : Oppimisen psykologia
Alkaen 3,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-OPPI-C22290

Oppimisen psykologia tarjoaa laajan ja perusteellisen katsauksen oppimisen ilmiöihin ja psykologiseen tutkimukseen, valottaen oppimisen monimuotoisuutta ja teorioita. Teoksessa tarkastellaan niin oppimismalleja, opetuksen menetelmiä kuin oppimisen sovelluksia erilaisissa ympäristöissä.
Kenelle: Sopii kasvatus- ja koulutuskysymysten parissa työskenteleville, opettajille, psykologian opiskelijoille sekä kaikille oppimisesta kiinnostuneille.
Robert Borger — A. M. Seaborne: Oppimisen psykologia
Oppimisen alue on monisyinen ja lähes rajaton. Oppimista tapahtuu itse asiassa kaiken aikaa ja vain murto-osa siitä suoritetaan ennalta suunnitelluissa tilanteissa. Tässä kirjassa kaksi tunnettua psykologia tutkii niitä säännönmukaisuuksia, joita noudattaen kokemus vaikuttaa käyttäytymiseen eli oppimista tapahtuu. He välittävät kokeellisten tutkimusten — mm. eläinkokeiden — kautta saatuja järjestelmällisiä tietoja oppimisesta, selvittelevät erilaisia oppimisteorioita ja -malleja, oppimiskyvyn kehittymistä, kieliä ja käsitteitä, ja luovat katsauksen opittuihin opetuksen menetelmiin, koulun ja korkeakoulu- ja opisto-opetuksen uusimpiin kehitysnäkymiin sekä soveltavat oppimisteorioita poikkeavaan ja häiriintyneeseen käyttäytymiseen.
Teos kartoittaa laajalti oppimisen kenttää ja sen psykologisia tutkimuksia. Se antaa olennaisen tärkeää tietoa niille, jotka joutuvat ratkomaan kasvatus- ja koulutuskysymyksiä, samoin opettajille, psykologian opiskelijoille ja kaikille oppimistapahtumasta kiinnostuneille.
Oppimisen alue on monisyinen ja lähes rajaton. Oppimista tapahtuu itse asiassa kaiken aikaa ja vain murto-osa siitä suoritetaan ennalta suunnitelluissa tilanteissa. Tässä kirjassa kaksi tunnettua psykologia tutkii niitä säännönmukaisuuksia, joita noudattaen kokemus vaikuttaa käyttäytymiseen eli oppimista tapahtuu. He välittävät kokeellisten tutkimusten — mm. eläinkokeiden — kautta saatuja järjestelmällisiä tietoja oppimisesta, selvittelevät erilaisia oppimisteorioita ja -malleja, oppimiskyvyn kehittymistä, kieliä ja käsitteitä, ja luovat katsauksen opittuihin opetuksen menetelmiin, koulun ja korkeakoulu- ja opisto-opetuksen uusimpiin kehitysnäkymiin sekä soveltavat oppimisteorioita poikkeavaan ja häiriintyneeseen käyttäytymiseen.
Teos kartoittaa laajalti oppimisen kenttää ja sen psykologisia tutkimuksia. Se antaa olennaisen tärkeää tietoa niille, jotka joutuvat ratkomaan kasvatus- ja koulutuskysymyksiä, samoin opettajille, psykologian opiskelijoille ja kaikille oppimistapahtumasta kiinnostuneille.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Robert Borger |
| Muut tekijät | Liisa Häyrynen & A. E. M. Seaborne |
| Teoksen nimi | Oppimisen psykologia |
| Alkuteos | The psychology of learning |
| SKU | P-OPPI-C22290 |
| Avainsanat | psykologia, oppiminen, oppimisprosessi, oppimispsykologia, oppimiskäsitykset, psychology, psykologi, inlärning, Learning, inlärningspsykologi, inlärningsuppfattningar, inlärningsprocess |
