Sami Finne : Asiakaslähtöinen kaupan arvoketju : kilpailukykyä ECR-yhteistyöllä
Alkaen 20,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-ASIA-B56D7C

Asiakaslähtöinen kaupan arvoketju tarjoaa ajankohtaisen kokonaiskuvan vähittäiskaupan kilpailukentän muutoksista ja ECR-yhteistyön mahdollisuuksista. Teoksessa syvennytään erityisesti siihen, miten digitaalisuus ja asiakaslähtöisyys ohjaavat tulevaisuuden menestystä kaupalla.
Kaupan ala kehittyy – miten varmistat kilpailuasemasi?
Kaupan alan nopea kehitys pakottaa yritykset kyseenalaistamaan nykyiset toimintatapansa ja hakemaan uutta asemaa muuttuvassa arvoketjussa. Todellinen hintakilpailu on vasta saapumassa suomalaiseen kauppaan. Miten kilpailuetu ja menestys varmistetaan tulevaisuudessa?
Asiakaslähtöinen kaupan arvoketju tarjoaa kokonaiskuvan tämän päivän vähittäiskaupan kilpailukentästä, kehityslinjoista ja ohjausmalleista, erityisesti ECR-toiminnasta. Kirja vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
• Miksi halpahintaketjut, kuten Lidl, menestyvät ja miten suomalainen kauppa voi vastata tähän kilpailuun?
• Miten kanta-asiakasohjelmat ja asiakasusinformation perustuva täsmäohjaus muuttavat kaupan alan toimintamalleja?
• Mitkä ovat kaupan ja teollisuuden kumppanuuden onnistumisen edellytykset ja kompastuskivet?
• Miten kaupan arvoketjun teknologiaratkaisut muuttavat toimintatapoja lähivuosina?
Kirjassa perehdytään myös kaupan liiketyyppeihin, kilpailukeinoihin ja omiin merkkeihin. Päivittäistavarakaupan lisäksi kirjassa tarkastellaan erikoistavara- ja Internet-kauppaa. Kirjaa havainnollistavat lukuisat käytännön esimerkit ja siinä on hyödynnetty ajankohtaista tutkimusta ECR-toimintamallin avulla saavutetuista tuloksista ja tulevaisuuden näkymistä.
Sami Finne (KTM) toimii johtavana konsulttina vastaten Capgeminin CRM- ja SCM-konsultoinnista Suomessa. Tuomas Kokkonen (KTM) työskentelee Alkon materiaalinhallinnon päällikkönä vastuualueenaan ketjun myymälöiden tilaus-toimitusprosessit.
Kaupan alan nopea kehitys pakottaa yritykset kyseenalaistamaan nykyiset toimintatapansa ja hakemaan uutta asemaa muuttuvassa arvoketjussa. Todellinen hintakilpailu on vasta saapumassa suomalaiseen kauppaan. Miten kilpailuetu ja menestys varmistetaan tulevaisuudessa?
Asiakaslähtöinen kaupan arvoketju tarjoaa kokonaiskuvan tämän päivän vähittäiskaupan kilpailukentästä, kehityslinjoista ja ohjausmalleista, erityisesti ECR-toiminnasta. Kirja vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
• Miksi halpahintaketjut, kuten Lidl, menestyvät ja miten suomalainen kauppa voi vastata tähän kilpailuun?
• Miten kanta-asiakasohjelmat ja asiakasusinformation perustuva täsmäohjaus muuttavat kaupan alan toimintamalleja?
• Mitkä ovat kaupan ja teollisuuden kumppanuuden onnistumisen edellytykset ja kompastuskivet?
• Miten kaupan arvoketjun teknologiaratkaisut muuttavat toimintatapoja lähivuosina?
Kirjassa perehdytään myös kaupan liiketyyppeihin, kilpailukeinoihin ja omiin merkkeihin. Päivittäistavarakaupan lisäksi kirjassa tarkastellaan erikoistavara- ja Internet-kauppaa. Kirjaa havainnollistavat lukuisat käytännön esimerkit ja siinä on hyödynnetty ajankohtaista tutkimusta ECR-toimintamallin avulla saavutetuista tuloksista ja tulevaisuuden näkymistä.
Sami Finne (KTM) toimii johtavana konsulttina vastaten Capgeminin CRM- ja SCM-konsultoinnista Suomessa. Tuomas Kokkonen (KTM) työskentelee Alkon materiaalinhallinnon päällikkönä vastuualueenaan ketjun myymälöiden tilaus-toimitusprosessit.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Sami Finne |
| Muut tekijät | Tuomas Kokkonen |
| Teoksen nimi | Asiakaslähtöinen kaupan arvoketju : kilpailukykyä ECR-yhteistyöllä |
| SKU | P-ASIA-B56D7C |
| Avainsanat | asiakaslähtöisyys, vähittäiskauppa, päivittäistavarakauppa, ECR |
