Sirpa Pulkkinen : Mielipaikka markkinoilla
Alkaen 12,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-MIEL-62125B

Sirpa Pulkkisen "Mielipaikka markkinoilla" tarjoaa kattavan suomenkielisen johdatuksen positionoinnin teoriaan ja käytäntöihin markkinoinnissa. Syvällinen asiakaslähtöisyyden ja brändistrategian ymmärtäminen nousevat keskiöön tässä selkeässä ja havainnollisessa teoksessa.
Kenelle: liikkeenjohdon ja markkinoinnin ammattilaiset sekä alan opiskelijat
Ensimmäinen perusteellinen ja kattava suomenkielinen teos positionoinnista
Positionti on asiakaslähtöisen ja brandeihin painottuvan strategian keskeinen käsite. Sen lähtökohta on asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden syvällinen ymmärtäminen: markkinaosuudetahan jaetaan todellisuudessa ihmisten mielissä. Ei auta, vaikka yritys olisi parempi, jos asiakkaat eivät koe niin.
Brandien nostaminen osaksi strategiaa vaikuttaa väistämättä koko yrityksen toimintaan. Markkinointiviestinnän lisäksi yrityksessä tai yhteisössä joudutaan pohtimaan johtamisen kysymyksiä. Organisaation toimintamallien, seurantajärjestelmien ja yrityskulttuurin on tuettava brändille asetettuja tavoitteita.
Kirjassa käydään läpi positionointiprosessin vaiheita, tekniikoita ja strategioita, joiden avulla mielipaikka markkinoilla voi löytyä. Teoriaa on havainnollistettu kiinnostavilla esimerkeillä.
Kirja on tarkoitettu liikkeenjohdon ja markkinoinnin ammattilaisten käyttöön. Se on perusteoksiksi kaikille, jotka joutuvat työssään aktiivisesti brandeista kantamaan vastuuta, ovat kiinnostuneita suomalaisen mielikuvakeskeisen brandaamisen kehityksestä markkinoilla tai haluavat syventää aihepiiriin liittyvää osaamistaan. Selkeä, loogisesti rakentuva ja sujuvasanainen kirja soveltuu mainiosti myös opiskelijoiden käyttöön.
"Strateginen brandin johtaminen edellyttää ylimmän johdon tukea ja ymmärrystä sekä toimintakulttuuria, jossa brändi toimii kaikkia yrityksen tekemisiä suuntaavana ja sitä kautta yhteistyötä rakentavana välineenä. Kirja tarjoaa oivan apuvälineen niille, jotka haluavat saada käsityksen siitä, mistä brandimarkkinoinnissa oikein on kyse."
Pirjo Laaksonen
markkinoinnin professori
Vaasan yliopisto
KTM Sirpa Pulkkinen on strategisen positionnin konsultti ja kouluttaja, jolla on mittava käytännön kokemus yritysten positionnin määrittelystä niin kotimaisilla kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.
sirpa.pulkkinen@gipola.fi
Positionti on asiakaslähtöisen ja brandeihin painottuvan strategian keskeinen käsite. Sen lähtökohta on asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden syvällinen ymmärtäminen: markkinaosuudetahan jaetaan todellisuudessa ihmisten mielissä. Ei auta, vaikka yritys olisi parempi, jos asiakkaat eivät koe niin.
Brandien nostaminen osaksi strategiaa vaikuttaa väistämättä koko yrityksen toimintaan. Markkinointiviestinnän lisäksi yrityksessä tai yhteisössä joudutaan pohtimaan johtamisen kysymyksiä. Organisaation toimintamallien, seurantajärjestelmien ja yrityskulttuurin on tuettava brändille asetettuja tavoitteita.
Kirjassa käydään läpi positionointiprosessin vaiheita, tekniikoita ja strategioita, joiden avulla mielipaikka markkinoilla voi löytyä. Teoriaa on havainnollistettu kiinnostavilla esimerkeillä.
Kirja on tarkoitettu liikkeenjohdon ja markkinoinnin ammattilaisten käyttöön. Se on perusteoksiksi kaikille, jotka joutuvat työssään aktiivisesti brandeista kantamaan vastuuta, ovat kiinnostuneita suomalaisen mielikuvakeskeisen brandaamisen kehityksestä markkinoilla tai haluavat syventää aihepiiriin liittyvää osaamistaan. Selkeä, loogisesti rakentuva ja sujuvasanainen kirja soveltuu mainiosti myös opiskelijoiden käyttöön.
"Strateginen brandin johtaminen edellyttää ylimmän johdon tukea ja ymmärrystä sekä toimintakulttuuria, jossa brändi toimii kaikkia yrityksen tekemisiä suuntaavana ja sitä kautta yhteistyötä rakentavana välineenä. Kirja tarjoaa oivan apuvälineen niille, jotka haluavat saada käsityksen siitä, mistä brandimarkkinoinnissa oikein on kyse."
Pirjo Laaksonen
markkinoinnin professori
Vaasan yliopisto
KTM Sirpa Pulkkinen on strategisen positionnin konsultti ja kouluttaja, jolla on mittava käytännön kokemus yritysten positionnin määrittelystä niin kotimaisilla kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.
sirpa.pulkkinen@gipola.fi
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Sirpa Pulkkinen |
| Muut tekijät | Sirpa Pulkkinen; |
| Teoksen nimi | Mielipaikka markkinoilla |
| SKU | P-MIEL-62125B |
| Avainsanat | markkinointi, asiakaslähtöisyys, asiakkaat, myynninedistäminen, arvot, mielikuvat, strategia, brändit |
