Suvi Nenonen & Kaj Storbacka : Markkinamuotoilu

Alkaen 33,50 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-MARK-AF62BE
Katso kaikki vaihtoehdot
Tämä tiivistelmä on luotu tekoälyn avulla. Tämä ominaisuus on vielä kehitysvaiheessa, mutta se pyrkii tarjoamaan tiivistettyä ja helposti ymmärrettävää tietoa tuotteista.
Fiki-maskotti

Markkinamuotoilu haastaa perinteiset käsitykset markkinoista ja tarjoaa uusia näkökulmia kasvuun ja kannattavuuteen muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.

Takakansi

MONI YRITYS ON MARKKINAMÄÄRITTELYNSÄ VANKI. VAPAUTUAKSEEN KASVUA ESTÄVISTÄ KAHLEISTA YRITYKSEN TULEE SELVITTÄÄ, ONKO SEN NYKYINEN MARKKINA KASVAVAMPI, KANNATTAVAMPI TAI JÄNNITTÄVÄMPI KUIN MUUT MAHDOLLISET MARKKINAT.

Menestyksellisen markkinamuotoilun ensimmäinen haaste on yrityksen markkinakäsityksen haastaminen. Millaisia vaihtoehtoisia markkinamäärittelyitä on mahdollista tunnistaa? Mikä markkinamääritelmä antaa eniten kasvu- ja arvontuotantomahdollisuuksia?
Markkinat eivät ole ulkoa annettuja lähtökohtia strategialle, vaan ne voivat olla hyvin toteutetun strategian seurauksia. Kirjassa esitellään tutkimukseen ja käytäntöön yrityksissä kohdistuvien tunnistettujen markkinatöiden selitysmalli, jonka avulla kuvataan sitä, mitä markkinoilla halutaan toimia ja miten markkinoita voidaan muotoilla.
Markkinamuotoilu edellyttää yrityksiltä uusia johtamiskäytäntöjä ja uusia kysymyksiä. Strategiat eivät tähtää asiakasetujen, asiakastarpeiden ja arvolupauksen määrittelyyn, vaan markkinoiden muotoilun avulla strategista johtamista rikkojay ja viestintää uudistavia mahdollisuuksia korostetaan.

SUVI NENONEN on liiketoimintajohdon konsulttiyritys Vectia Oy:n partneri, jonka työn ytimessä on kehitystyö markkinatöitä, strategiaa ja osaamisen kehittämistä johtamismallien. Hän on väitellyt asiakasarvon johtamisesta Hanken Svenska handelshögskolanista ja toimii strategisen markkinoinnin professorina sekä lut-yliopistossa että Aucklandin yliopistossa.

KAJ STORBACKA on liiketoimintajohdon konsulttiyritys Vectia Oy:n partneri, jonka erityisosaamista on strategia- ja muutosjohtamisen asiantuntijatyö kansainvälisissä yrityksissä. Hän on kirjoittanut lukuisia artikkeleita, tutkimusraportteja ja kirjoja markkinointiin, asiakkuusstrategiaan sekä pankkitoiminnan kehittämiseen liittyen. Storbacka väitteli markkinoinnista Hanken Svenska handelshögskolanissa, jossa hän toimii johtamisen ja markkinoinnin professorina sekä kansainvälisen palveluliiketoiminnan tutkimuksen keskuksen johtajana.

Esittely

Onko olemassa kilpailusta vapaita sinisiä meriä? Miten löytää kasvumahdollisuuksia kypsiltä markkinoilta? Missä vika, kun uuden tuotteen tai palvelun kaupallistaminen ei onnistu?

Vastaus kaikkiin kysymyksiin löytyy markkinainnovaatioista. Kirjassa kyseenalaistetaan objektiivisten, yrityksen ulkopuolisten markkinoiden oletus ja tilalle tuodaan ajatus verkostomaisista, jatkuvasti kehittyvistä markkinoista.

Kirja on tarkoitettu kaikille, jotka etsivät kasvua ja kannattavuutta markkinalähtöisellä liiketoiminnalla.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja