Timo Silen : Laatujohtaminen : menetelmiä kilpailukyvyn vahvistamiseksi
Alkaen 17,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-LAAT-457EFC

Timo Silenin "Laatujohtaminen : menetelmiä kilpailukyvyn vahvistamiseksi" tarjoaa perusteellisen katsauksen laatujohtamisen keinoihin ja yrityskulttuurin kehittämiseen. Kirja esittelee, miten yritykset voivat systemaattisesti karsia laatuvirhekustannuksia ja rakentaa pitkäjänteisesti laadukasta toimintakulttuuria.
Organisaation sisäisiä laatuvirhekustannuksia aiheuttavat mm. turha työ ja virheiden korjailu sekä huono työn organisointi ja tiedonkulku. Näitä kustannuksia ei ole perinteisesti mielletty hävikin ja sekundan rinnalla organisaation laatukustannuksiksi. Kirja selvittää seikkaperäisesti, mistä yrityksen laatukustannukset prosesseissa ja toiminnoissa aiheutuvat ja kuinka niitä voi järjestelmällisesti karsia.
Kirjasta selviää, kuinka yritys voi pitkäjänteisesti rakentaa laatukulttuuria kaikille organisaatiotasoille: Analysoidaan yrityksen organisaatiokulttuuri ja laaduntuottokyky, oma sekä yhteistyöstä määritettään organisaation yhteistyöverkoston — esimerkiksi sopimusaloitteet ja alan laatukilpailuiden — laaduntuottokykyä ja kehitystarpeita. Nämä vaiheet määritetään myös laadukkuusstrategiassa, jonka avulla mahdollisia, jotka kannattaa käynnistää ennen pilottiprojektien orgaanisen laajenemisen jatkamista.
Kirjassa lisäksi mm.: vertaillaan ISO-standardeja ja laatupalkintokriteerejä analysoidaan laatukustannuksia valotetaan toimivan laatukulttuurin rakentamista kehitetään yritys- ja alihankintaverkoston laatua.
Kirja sisältää lukuisia case-kuvauksia. Mm. PK Cables Oy:n esimerkistä selviää, kuinka se on kymmenessä vuodessa alentanut laatukustannuksiaan 20 %:sta 2,5 %:iin liikevaihdosta. Valmet Automotive valaisee laatukulttuurinsa rakentamisen taustoja. Tellabs Oy paljastaa, kuinka mm. johtaminen, tiedonkulku ja palkitseminen on valjastettu tukemaan laatukulttuurin rakentamista.
Kirja luokittelee yritykset kuuteen tyyppiin, jotka ovat laadun kehittämisessä eri vaiheissa. Esittelyjä tukevat aidot yritysesimerkit. Lukemalla yritystyyppien esittelyn ja esimerkit lukija voi analysoida, miten laadun osana yrityksessä hoidetaan ja mitä laadun parantamiseksi voidaan vielä tehdä.
Kirjasta selviää, kuinka yritys voi pitkäjänteisesti rakentaa laatukulttuuria kaikille organisaatiotasoille: Analysoidaan yrityksen organisaatiokulttuuri ja laaduntuottokyky, oma sekä yhteistyöstä määritettään organisaation yhteistyöverkoston — esimerkiksi sopimusaloitteet ja alan laatukilpailuiden — laaduntuottokykyä ja kehitystarpeita. Nämä vaiheet määritetään myös laadukkuusstrategiassa, jonka avulla mahdollisia, jotka kannattaa käynnistää ennen pilottiprojektien orgaanisen laajenemisen jatkamista.
Kirjassa lisäksi mm.: vertaillaan ISO-standardeja ja laatupalkintokriteerejä analysoidaan laatukustannuksia valotetaan toimivan laatukulttuurin rakentamista kehitetään yritys- ja alihankintaverkoston laatua.
Kirja sisältää lukuisia case-kuvauksia. Mm. PK Cables Oy:n esimerkistä selviää, kuinka se on kymmenessä vuodessa alentanut laatukustannuksiaan 20 %:sta 2,5 %:iin liikevaihdosta. Valmet Automotive valaisee laatukulttuurinsa rakentamisen taustoja. Tellabs Oy paljastaa, kuinka mm. johtaminen, tiedonkulku ja palkitseminen on valjastettu tukemaan laatukulttuurin rakentamista.
Kirja luokittelee yritykset kuuteen tyyppiin, jotka ovat laadun kehittämisessä eri vaiheissa. Esittelyjä tukevat aidot yritysesimerkit. Lukemalla yritystyyppien esittelyn ja esimerkit lukija voi analysoida, miten laadun osana yrityksessä hoidetaan ja mitä laadun parantamiseksi voidaan vielä tehdä.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Timo Silen |
| Teoksen nimi | Laatujohtaminen : menetelmiä kilpailukyvyn vahvistamiseksi |
| SKU | P-LAAT-457EFC |
| Avainsanat | yrityskulttuuri, laatu, yritysstrategiat, laatujohtaminen |
