Toivo Äijö : Kilpailukyky huippukuntoon : suomalaisyritys kansainvälistyy
Alkaen 16,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-KILP-45E07D

Toivo Äijön teos esittelee käytännönläheisen ja analyyttisen mallin suomalaisyritysten kansainvälisen kilpailukyvyn rakentamiseen. Kirja tarjoaa askel askeleelta etenevän ohjeistuksen kansainvälisen strategian suunnitteluun yritysesimerkkien avulla.
Kenelle: Suomalaisyrityksille, jotka tavoittelevat kansainvälistymistä ja kasvua ulkomaan markkinoilla.
Nopeiden muutosten globalisoituvassa maailmassa kaikki yritykset joutuvat kansainvälistymään aktiivisesti tai passiivisesti. Yhä useampi yritys on tilanteessa, jossa kotimarkkinat eivät enää kasva ja kasvu löytyy vain kansainvälisiltä markkinoilta.
Yrityksen kansainvälisen toiminnan ja toimintavaihtoehtojen strateginen suunnittelu on monimutkaista ja vaativaa. Tiukassa kilpailussa ei riitä, että strategiat suunnitellaan vanhoja kaavoja noudattaen tai kilpailijoilta kopioiden. Yritysjohdolla on oltava selvä näkemys siitä, mikä kansainvälisessä toiminnassa on olennaista. Vain kirkas visio ja strategia auttavat yritystä menestymään kansainvälisillä markkinoilla.
Tämä teos antaa yrityksille yleispätevän suunnittelumallin, joka toimii hyvänä oppaana yritysten erilaisissa tilanteissa. Kirja opastaa kansainvälisen strategian suunnittelun vaiheet vaiheelta käytännön yritysesimerkkien avulla. Siinä käydään läpi nykytilan arviointi ja siitä tehtävät johtopäätökset, markkina-, markkinointi- ja myyntistrategian laatiminen sekä eri funktionaaliset strategiat (mm. osto-, tuotanto- ja henkilöstöstrategia). Kirjan avulla yritys voi luoda oman kansainvälisen strategiansa suunnitelmallisesti ja analyyttisesti - ja saada kilpailukykynsä huippukuntoon.
Tohtori Toivo Äijö on yhdistänyt kansainvälisellä urallaan akateemisen tiedon käytännön liiketoimintaan. Hän on perehtynyt laajalti kansainväliseen kauppaan ja liiketoimintaan sekä erityisesti strategiseen suunnitteluun. Hän toimii yritysjohdon konsulttina Suomessa, USA:ssa ja Ranskassa. Kirjoittajan monipuolinen ja laaja kansainvälinen näkemys, käytännönläheisyys ja työkokemus antavat hänelle ainutlaatuisen hyvät lähtökohdat kirjoittaa suomalaisyritysten tarpeisiin suunniteltu opaskirja.
Yrityksen kansainvälisen toiminnan ja toimintavaihtoehtojen strateginen suunnittelu on monimutkaista ja vaativaa. Tiukassa kilpailussa ei riitä, että strategiat suunnitellaan vanhoja kaavoja noudattaen tai kilpailijoilta kopioiden. Yritysjohdolla on oltava selvä näkemys siitä, mikä kansainvälisessä toiminnassa on olennaista. Vain kirkas visio ja strategia auttavat yritystä menestymään kansainvälisillä markkinoilla.
Tämä teos antaa yrityksille yleispätevän suunnittelumallin, joka toimii hyvänä oppaana yritysten erilaisissa tilanteissa. Kirja opastaa kansainvälisen strategian suunnittelun vaiheet vaiheelta käytännön yritysesimerkkien avulla. Siinä käydään läpi nykytilan arviointi ja siitä tehtävät johtopäätökset, markkina-, markkinointi- ja myyntistrategian laatiminen sekä eri funktionaaliset strategiat (mm. osto-, tuotanto- ja henkilöstöstrategia). Kirjan avulla yritys voi luoda oman kansainvälisen strategiansa suunnitelmallisesti ja analyyttisesti - ja saada kilpailukykynsä huippukuntoon.
Tohtori Toivo Äijö on yhdistänyt kansainvälisellä urallaan akateemisen tiedon käytännön liiketoimintaan. Hän on perehtynyt laajalti kansainväliseen kauppaan ja liiketoimintaan sekä erityisesti strategiseen suunnitteluun. Hän toimii yritysjohdon konsulttina Suomessa, USA:ssa ja Ranskassa. Kirjoittajan monipuolinen ja laaja kansainvälinen näkemys, käytännönläheisyys ja työkokemus antavat hänelle ainutlaatuisen hyvät lähtökohdat kirjoittaa suomalaisyritysten tarpeisiin suunniteltu opaskirja.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Toivo Äijö |
| Teoksen nimi | Kilpailukyky huippukuntoon : suomalaisyritys kansainvälistyy |
| SKU | P-KILP-45E07D |
| Avainsanat | menestyminen, kansainvälistyminen, yritystoiminta, kansainvälinen yhteistyö, kilpailukyky, ulkomaankauppa, kansainväliset yritykset, kansainvälisyys |
