Tom Wainwright : Huumeparonin käsikirja
Alkaen 7,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-HUUM-00D320

Tom Wainwrightin tutkiva ote paljastaa huumebisneksen toiminnan häkellyttävät samankaltaisuudet kansainväliseen liiketoimintaan ja brändinhallintaan. Huumekaupan bisnesmekanismeja ja arkea käsittelevä teos tarjoaa uudenlaisen näkökulman järjestäytyneeseen rikollisuuteen sekä taisteluun sitä vastaan.
Takakansi
Huumekaupassa liikkuu maailmanlaajuisesti vuositasolla 300 miljardia dollaria ja sillä on 250 miljoonaa asiakasta, mutta miten se lopulta toimii? Aivan kuten muukin suurbisnes, vastaa tutkiva journalisti Tom Wainwright. Huumekaupassa McDonald’sin ja Coca-Colan kaltaisten yritysten opit näkyvät huumekauppapäämiehien toiminnassa aina brändiarvon rakentamisesta asiakaspalvelun hienosäätöön saakka. Tässä kirjassa Wainwright käy Andien kokaiiniviljelmillä, Väli-Amerikan vankiloissa, Coloradon marihuanapuodeissa ja internetin Pimeän verkon huumeluolissa. Niissä hän tutustuu niin viihteelliseen kokaiinioppaaseen Bin Ladeniin, silkkitie-sivuston jeeppiajelikkö Old Liniin, uusiseelantilaiseen ökyrikolliseen ja englantilaiseen Starbuckyhin sekä lopuksi sankariksi nousseeseen mummoon, joka paistaa mustikkaleivonnaisia katteensa huipulle. Pseudonimien, selviytyjien ja teini-ikäisten palkkatappaajien kanssa se hämmentävä johtolanka on päättää marginaalilyttömien bisnesmiesten, miten juuri päät¬tävät elämänsä uhraamisesta tai pelastamisesta ja miksi päihdekaupan teillelle yhteiskuntavastuu on yllättävän tärkeä asia.Huumeparonin käsikirja on paitsi analyysi huumekaupan toiminnasta myös silmiä avaava puheenvuoro siitä, miten sitä vastaan voi menestyksekkäästi kamppailla.
Esittely
Huumekaupassa liikkuu maailmanlaajuisesti vuositasolla 300 miljardia dollaria ja sillä on 250 miljoonaa asiakasta, mutta miten se lopulta toimii?Aivan kuten muukin suurbisnes, vastaa tutkiva journalisti Tom Wainwright. Huumekaupassa McDonald'sin ja Coca-Cola Companyn kaltaisten yritysten opit näkyvät huumekauppiaiden toiminnassa aina brändiarvon rakentamisesta asiakaspalvelun hienosäätöön saakka.
Tässä kirjassa Wainwright käy Andien kokaiiniviljelmillä, Väli-Amerikan vankiloissa, Coloradon marihuanapuodeissa ja internetin Pimeän verkon huumeluolissa. Niissä hän tutustuu bolivialaiseen kokaiinioppaaseen Bin Ladeniin, salvadorilaiseen jengipäällikkö Old Liniin, uusiseelantilaiseen ökyrikkaaseen pilleritehtailija Starboyhin sekä lupsakkaan meksikolaiseen mummoon, joka paistaa mustikkalettuja suunnitellessaan murhia. Presidenttien, poliisien ja teini-ikäisten palkkatappajien kanssa he selittävät, mikä on päästä varpaisiin ulottuvien tatuointien bisnesmerkitys, miten jengit päättävät keskinäisestä kilpailusta tai yhteistyöstä ja miksi huumekartelleille yhteiskuntavastuu on yllättävän tärkeä asia.
Huumeparonin käsikirja on paitsi analyysi huumekaupan toiminnasta myös silmiä avaava puheenvuoro siitä, miten sitä vastaan voi menestyksellä kamppailla.
"Yksi viime vuosien kiinnostavimmista bisneskirjoista.” - Management Today
Tom Wainwright työskentelee The Economist -lehden toimituspäällikkönä. Hän vastasi lehden Väli-Amerikan uutisoinnista vuosina 2010-2013. Huumeparonin käsikirja on hänen esikoisteoksensa.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Tekijä | Tom Wainwright |
| Muut tekijät | Antti Immonen |
| Muut tekijät | Translated by: Antti Immonen |
| Teoksen nimi | Huumeparonin käsikirja |
| Alkuteos | Narconomics |
| SKU | P-HUUM-00D320 |
| Avainsanat | harmaa talous, heavy metal, henkilöhistoria, historia, huumausainerikokset, huumeet, huumekauppa, huumepolitiikka, järjestäytynyt rikollisuus, kauppa, markkinat (taloustiede), muusikot, rikollisuus, rock, sävellykset, yhtyeet, äänilevyt, iso-britannia, äänilevyt |
