Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä
Alkaen 29,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-VERK-6FB430

Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä tarjoaa käytännön esimerkkejä ja tutkittua tietoa siitä, miten verkostoituminen edistää yritysten kilpailukykyä, innovaatiota ja uusia toimintakonsepteja. Kirjassa käsitellään verkostojen hyödyntämistä liiketoiminnan kehittämisessä eri toimialoilla sekä esitellään ajankohtaisia haasteita ja ratkaisuja.
VERKOSTOT LIIKETOIMINNAN KEHITTÄMISESSÄ Suurin kasvu ja parhaat tuotot syntyvät siellä missä innovaatiokin – yhä useammin näin tapahtuu verkostoissa. Liiketoimintaverkostojen hyödyntäminen luo edellytykset yritysten kilpailukyvylle, uusiutumiselle ja hallitulle ulkoistamiselle. Erityisesti uusien toimintakonseptien kehittämisessä verkostojen merkitys on suuri.
Liiketoimintaverkostoissa toimiminen edellyttää kykyä rakentaa ja purkaa verkostoja sekä synnyttää uusia osaamisyhdistelmiä. Onnistuminen vaatii verkoston koordinaattoria. Muita elinehtoja ovat verkosto-osaaminen, asiakasymmärrys ja kokonaisuuksien hallinta. Kirja tarjoaa tutkittua ja käytännössä testattua tietoa verkostoitumismahdollisuuksista ja niihin liittyvistä haasteista ja teknologioista.
Kilpailuasetelmia arvioitaessa on syytä huomioida, että eri toimialoilla on käytössään erilaisia verkostoitumismuotoja. Kirjassa on käytännön esimerkkejä uusien toimintakonseptien hyödyntämisestä. Näitä ovat verkostoituminen asiakassuuntaan, prototunnin toteuttaminen uusien kumppanuusmuotojen avulla sekä virtuaalisten verkostoalustojen hyödyntäminen.
Liiketoimintaverkostoissa toimiminen edellyttää kykyä rakentaa ja purkaa verkostoja sekä synnyttää uusia osaamisyhdistelmiä. Onnistuminen vaatii verkoston koordinaattoria. Muita elinehtoja ovat verkosto-osaaminen, asiakasymmärrys ja kokonaisuuksien hallinta. Kirja tarjoaa tutkittua ja käytännössä testattua tietoa verkostoitumismahdollisuuksista ja niihin liittyvistä haasteista ja teknologioista.
Kilpailuasetelmia arvioitaessa on syytä huomioida, että eri toimialoilla on käytössään erilaisia verkostoitumismuotoja. Kirjassa on käytännön esimerkkejä uusien toimintakonseptien hyödyntämisestä. Näitä ovat verkostoituminen asiakassuuntaan, prototunnin toteuttaminen uusien kumppanuusmuotojen avulla sekä virtuaalisten verkostoalustojen hyödyntäminen.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Muut tekijät | Katri Valkokari |
| Teoksen nimi | Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä |
| SKU | P-VERK-6FB430 |
| Avainsanat | yritykset, liiketoiminta, verkostot, kilpailukyky, yritysstrategiat, yhteistyö, innovaatiot, verkostoituminen |
