Ville Salonen : Selittävä tekijä : Ihmistietoisuus liiketoiminnassa

Alkaen 13,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-SELI-A1CAE8
Katso kaikki vaihtoehdot
Tämä tiivistelmä on luotu tekoälyn avulla. Tämä ominaisuus on vielä kehitysvaiheessa, mutta se pyrkii tarjoamaan tiivistettyä ja helposti ymmärrettävää tietoa tuotteista.
Fiki-maskotti

Selittävä tekijä tarjoaa uuden näkökulman liiketoiminnan menestystekijöihin yhdistämällä tieteellistä tutkimusta ja ihmistietoista ajattelua käytännön esimerkkeihin. Kirja antaa työkaluja liiketoimintaan, jossa asiakkaiden käyttäytymisen syvällinen ymmärtäminen on keskiössä.

Kenelle: Kiinnostunut kuluttajakäyttäytymisestä, markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä.

Takakansi

Mitä tapahtuu kysynnälle, kun viskibrändi nostaa hintoja?

Kumpi näistä oli parempi hakukonemainos?
A: Selvitä asuntosi arvo arvonmääritystyökalullamme kolmella askeleella.
B: Selvitä asuntosi arvo arvonmääritystyökalullamme kolmella helpolla askeleella.

Kannattaako asiakkaan allekirjoitus pyytää autovakuutusasiakirjan alussa vai lopussa?

Ovatko nämä liiketoiminnalle vähäpätöisiä yksittäistapauksia? Tuskin. Silti näihin yksinkertaisiin liiketoiminnan kysymyksiin voi olla vaikea löytää vastausta perinteisen liiketoiminnan opein.

Tässä kirjassa näistä ja lukuisista musta esimerkeistä punoutuu yhteen punainen lanka, joka muuttaa liiketoiminnan lähtöoletuksia: pystytkö selittämään yhtä hyvin näitä esimerkkejä kuin liiketoiminnassa menestystä laajemminkin? Lähtökohdaksi otetaan ihmistietoinen liiketoiminta. Tästä näkökulmasta avataan liiketoimintaan liittyvät käytännön asiat ja mietitään, kuinka ihmiset voivat tunteineen ottaa faktojen sävyttämässä maailmassa haltuun liiketoiminnan. Käytännön liiketoimintatilanteiden selitysvoimansa lisäksi: kirja antaa työkalun, jolla ihmistietoisen keinoja voi systemaattisesti soveltaa omaan liiketoimintaan.

"Näinä muuttuvina aikoina, liiketoiminta on haastavampaa ja strategia vaikeampaa kuin koskaan, etenkin jos on jäänyt kiinni vanhanaikaiseen ajatteluun siitä, miten maailma ja ihmiset siinä toimivat. Selittävä tekijä on enenmmän heräteltävä tässä tilanteessa, ja sen kehotus siirtää inhiminen ja ihmistietoisuus liiketoimintaan ja sen suunnittelun sydämeen on äärettömän tärkeä viesti, jos haluaa luoda niitä uusia, uljaita strategioita, jotka pärjäävät huomispäivän taloudessa." Professor Alf Rehn

Ville Salonen tekee väitöskirjaa ihmistietoisesta liiketoiminnasta. Hänellä on vuosien kokemus digitaalisen markkinoinnin kehitystehtävistä.

Petri Toikkanen on valmentaja ja yrittäjä. Hän on hallituksen puheenjohtaja perustamassaan kielipalvelualan yrityksessä Eetalingua Oy:ssä.

Esittely

Mitä tapahtuu kysynnälle, kun viskibrändi nostaa hintoja"

Kumpi näistä oli parempi hakukonemainos"
A: Selvitä asuntosi arvo arvonmääritystyökalullamme kolmella askeleella.
B: Selvitä asuntosi arvo arvonmääritystyökalullamme kolmella helpolla askeleella.

Kannattaako asiakkaan allekirjoitus pyytää autovakuutusasiakirjan alussa vai lopussa"

Näihin yksinkertaisiin liiketoiminnan kysymyksiin voi olla vaikea löytää vastausta perinteisen liiketoiminnan opein. Ovatko nämä liiketoiminnalle vähäpätöisiä yksittäistapauksia? Tuskin. Ville Salonen ja Petri Toikkanen punovat näistä ja lukuisista muista esimerkeistä yhteen punaisen langan, joka muuttaa liiketoiminnan lähtöoletuksia: pystyäksemme selittämään yhtä hyvin näitä esimerkkejä kuin menestystä liiketoiminnassa laajemminkin on lähtökohdaksi otettava ihmisten ymmärtäminen. Tästä lähtölaukauksesta alkaa tieteellisten tutkimusten sävyttämä matka liiketoiminnan kulmakivien ja ihmisten luonnollisten käyttäytymisperiaatteiden kautta ihmistietoiseen liiketoimintaan. Käytännön liiketoimintatilanteiden selitysvoiman lisäksi kirja antaa työkalun, jolla ihmistietoisia keinoja voi systemaattisesti soveltaa omaan liiketoimintaan.

Ville Salonen tekee väitöskirjaa ihmistietoisesta liiketoiminnasta. Käytännönläheisessä tutkimuksessaan hän soveltaa ihmisten luonnollisista käyttäytymisperiaatteista uutettuja käytänteitä aitoihin liiketoimintatilanteisiin. Salosella on vuosien kokemus digitaalisen markkinoinnin kehitystehtävistä.

Petri Toikkanen on valmentaja ja yrittäjä. Strategiat ja liiketoiminnan kehittäminen ovat hänen erikoisosaamistaan. Toikkanen on toiminut yrittäjänä pitkään. Hän on hallituksen puheenjohtaja perustamassaan kielipalvelualan yrityksessä Eetalingua Oy:ssä.

* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.

Lisätietoja
Tuoteryhmä
TekijäVille Salonen
Muut tekijätPetri Toikkanen
Teoksen nimiSelittävä tekijä : Ihmistietoisuus liiketoiminnassa
SKUP-SELI-A1CAE8
Avainsanatkuluttajakäyttäytyminen, markkinointi, mainonta, asiakkaat, yritykset, liiketoiminta, markkinointiviestintä, menestystekijät, vaikuttavuus, liiketoimintamallit, brändäys, ostokäyttäytyminen, kilpailuetu, arvonluonti, psykologiset tekijät, ihmistieteet, kuluttajatutkimus
☎ 040 541 9287 (arkisin klo 8-15)
Copyright © Finlandia Kirja