Yhteiskunnan moottori vai kivireki? : suuret ikäluokat ja 1960-lukulaisuus
22,00 €
Varastossa
Vain %1 jäljellä
SKU
P-YHTE-E1A089

Sukupolven vaikutus suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin herättää kiinnostusta, kun suuret ikäluokat ja 1960-lukulaisuus nostetaan tarkasteluun yhteiskuntatieteen ja politiikan näkökulmasta.
Sotien jälkeen syntyivät suuret ikäluokat. Tähän sukupolveen viitataan usein niin sanottuna 60-lukulaisten sukupolvena. Sukupolvi on tällä hetkellä erityisen yhteiskuntatieteellisen ja poliittisen kiinnostuksen kohteena. Ikäluokan poistuminen työmarkkinoilta seuraavan vuosikymmenen kuluessa tulee aiheuttamaan suuria muutoksia paitsi yhteiskuntarankenteellisessa, myös kulttuurisessa mielessä.
Tämä kirja on professori Timo Toivosen 60-vuotisjuhlakirja.
Kirja koostuu kuudestatoista artikkelista, joissa tarkastellaan 60-lukulaisten yhteiskuntaa, suurten ikäluokkien elinoloja ja elämäntapoja ja niihin vaikuttaneita/vaikuttavia yhteiskunnallisia, sosiaalisia ja kulttuurisia muutoksia. Kirjoituksissa vertaillaan suuria ikäluokkia muihin ikäluokkiin tai käsitellään sukupolviproblematiikkaa yleisellä yhteiskuntatieteellisellä tasolla.
Tämä kirja on professori Timo Toivosen 60-vuotisjuhlakirja.
Kirja koostuu kuudestatoista artikkelista, joissa tarkastellaan 60-lukulaisten yhteiskuntaa, suurten ikäluokkien elinoloja ja elämäntapoja ja niihin vaikuttaneita/vaikuttavia yhteiskunnallisia, sosiaalisia ja kulttuurisia muutoksia. Kirjoituksissa vertaillaan suuria ikäluokkia muihin ikäluokkiin tai käsitellään sukupolviproblematiikkaa yleisellä yhteiskuntatieteellisellä tasolla.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
| Tuoteryhmä | |
|---|---|
| Muut tekijät | Terhi-Anna Wilska & Jani Erola |
| Teoksen nimi | Yhteiskunnan moottori vai kivireki? : suuret ikäluokat ja 1960-lukulaisuus |
| SKU | P-YHTE-E1A089 |
| Avainsanat | kuluttajakäyttäytyminen, palvelut, yhteiskuntakehitys, matkailu, käyttö, hyvinvointivaltio, elinolot, kulttuuri, asuminen, asenteet, yhteiskunnallinen muutos, yhteiskuntaluokat, arvot, elintavat, päihteet, rikollisuus, alkoholikulttuuri, kunnat, poliittinen kulttuuri, yhteiskunta, solidaarisuus, suuret ikäluokat, yhteiskuntarakenne, työntekijät, työttömyys, ikäryhmät, kulttuurin muutos, kulttuuriharrastukset, sosiaalinen pääoma |
